SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IKEA przenosi obsługę korporacyjną z R4S do Havas PR Warsaw

Polski oddział IKEA Retail kończy współpracę w zakresie obsługi komunikacji korporacyjnej z agencją R4S Consulting. Szwedzka firma od stycznia br. nawiązała współpracę z Havas PR Warsaw.

Umowa IKEA Retail Polska z R4S obowiązuje do końca lutego tego roku. Jednak już od stycznia obowiązki agencji przejęła Havas PR Warsaw.

Odpowiada za prowadzenie biura prasowego sieci, doradztwo kryzysowe, wspieranie projektów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz działania public affairs.

Strony nie informują o szczegółach umowy. IKEA nie podaje przyczyn de facto przedwczesnego zakończenia współpracy z R4S Consulting.

- Podjęliśmy decyzję o zakończeniu współpracy z agencją R4S, która zgodnie z umową zakończy się 28 lutego br. Równolegle od stycznia 2021 r. rozpoczęliśmy współpracę z agencją Havas PR Warsaw, która przejmie od R4S prowadzenie biura prasowego, doradztwo kryzysowe, a także wspieranie projektów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz Public Affairs - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej IKEA Retail w Polsce.

- Jednocześnie chcemy podkreślić, że nie komentujemy naszych decyzji biznesowych - dodaje menadżerka.

Agencja Havas PR Warsaw już obsługiwała IKEA Retail w zakresie komunikacji korporacyjnej w latach 2015-2018. Po niej budżet przejęła wchodząca w skład Garden od Words agencja 2B Up Consulting.

Afera wokół kampanii R4S dla Coca-Coli

Agencję R4S Consulting Ikea wybrała w sierpniu 2020 roku. W grudniu ubiegłego roku media szeroko opisywały sprawę kontrowersyjnej w metodach kampanii, jaką miała przeprowadzać dla koncernu Coca-Cola agencja R4S.

Jak ustaliła Fundacja Reporterów, R4S miała przy pomocy tzw. farmy trolli (siatka fałszywych kont komentujących masowo i w określony sposób treści w internecie, w celu wywarcia wpływu na opinią publiczną - przy. red.) zorganizować internetową akcję na rzecz wstrzymania podatku cukrowego w Polsce. podatek wszedł w życie z początkiem tego roku.

Agencja R4S miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy” (np. do polityków), których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny.

Ostatecznie agencja miała zaoferować przygotowanie landing page w ramach kampanii "Ukryta Słodycz", który przekona użytkowników, że cukier zawierają m.in. produkty nieprzetworzone np. zboża.

Niedawno o współwłaścicielu agencji Adamie Hofmanie, byłym pośle i rzeczniku PiS, było głośno za sprawą Romana Giertycha, który poinformował o ofertach złożonych  reprezentowanemu przez niego bankierowi Leszkowi Czarneckiemu. Hofman miał proponować Czarneckiemu zatrudnienie byłego prezesa banku Pekao SA Michała Krupińskiego i udział w przejęciu TVN24.

Hofman w R4S od kilku lat

Adam Hofman jest byłym posłem i rzecznikiem prasowym Prawa i Sprawiedliwości. W 2015 roku - po zakończeniu politycznej kariery - założył własną agencję PR, wówczas pod nazwą „Komunikacja Adam Hofman”. Jeszcze w tym samym roku połączył się z Mariuszem Sokołowskim (były rzecznik komendanta głównego policji) i Michałem Wiórkiewiczem (b. doradca prezesów rady ministrów), tworząc agencję R4S Consulting.

Firmę współtworzą również Robert Pietryszyn, Igor Janke i Sławomir Jastrzębowski, były redaktor naczelny „Super Expressu”, który dołączył do agencji w kwietniu 2018 roku. 

W 2019 roku R4S Consulting zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł.

Dołącz do dyskusji: IKEA przenosi obsługę korporacyjną z R4S do Havas PR Warsaw

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk rynku
Nie udało się uratować IKEI przed zamknięciem przez rząd ich sklepów to i "pomoc" R4S jest już zbędna. I raczej nie powinno nazywać się R4S agencją PR bo każdy wie, że to prymitywni lobbyści opierający swoje działania na znajomościach Adasia i dojściach do kacyków w PIS. Ale albo IKEA (podobnie jak Coca Cola) nie zgodziła się na bakszysz albo Adaś robi się za cienki na porządne wałki.
0 0
odpowiedź
User
Katka
Nic wam już nie pomoże - jesteście jacy jesteście - firma dyskryminująca...
0 0
odpowiedź
User
Demaskator Bzdur
Nie udało się uratować IKEI przed zamknięciem przez rząd ich sklepów to i "pomoc" R4S jest już zbędna. I raczej nie powinno nazywać się R4S agencją PR bo każdy wie, że to prymitywni lobbyści opierający swoje działania na znajomościach Adasia i dojściach do kacyków w PIS. Ale albo IKEA (podobnie jak Coca Cola) nie zgodziła się na bakszysz albo Adaś robi się za cienki na porządne wałki.


fajnie, tylko że sklepy IKEA są otwarte :)
0 0
odpowiedź