Za nami PSPR Day 2024 (relacja)
W piątek 18 października w Warszawie podczas PSPR Day spotkali się przedstawiciele świata public relations. – Nasza konferencja w tym roku to debata ekspercka, liczne case studies naszych członków i członkiń, a także integracja i networking – mówi nam Żaneta Przybylska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.
PSPR Day 2024 zorganizowano z okazji 30-lecia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations 18 października 2024 roku w warszawskim Centrum Konferencyjnym West Gate, pod hasłem „Back to the future”. Spotkanie rozpoczęło się upamiętnieniem Adama Łaszyna, zmarłego 9 października wybitnego eksperta komunikacji kryzysowej i wizerunkowej.
Cyprian Maciejewski, prezes zarządu PSPR: Adam Łaszyn był tylko jeden. Zawsze męczyło go poczucie, że polski PR może być znacznie lepszy i skutecznie rozwijany jako sektor zawodowy. Wiedział, że wiele szans jest marnowanych i otwarcie o tym mówił. Pozostało nam czerpać z jego doświadczenia i dorobku.
Roksana Obuchowska, wiceprezeska zarządu PSPR, przedstawiła wyniki raportu „Approaching The Future 2024", opracowanego na bazie dialogu z 300 organizacjami ze 126 krajów. Główne wnioski wskazują trendy w komunikacji rezonujące tym roku najmocniej – komunikacja korporacyjna, budowanie reputacji korporacyjnej, zrównoważony rozwój, cel przedsiębiorstwa (Corporate purpose). Co ciekawe, na ostatnim miejscu w trendach znalazła się AI.
W pracy nad dbałością o wizerunek korporacyjny czeka nas więc mniej utartych schematów działania, a więcej testów, „szycia na miarę” i inspiracji cross-branżowych. Stąd też najcenniejsze są relacje, wzmacniane chociażby w trakcie takich wydarzeń jak PSPR Day, bo pozwalają poznać, w jaki sposób „od kuchni” i „w boju” sprawdziły się dane narzędzia i rozwiązania.
W debacie odbywającej się w ramach PSPR Day redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl Justyna Dąbrowska-Cydzik rozmawiała o problemach z relacjami z PR-owcami – skąd się biorą i jak je rozwiązywać. Nie zabrakło w tej dyskusji także rozmów o tym, co trapi branżę dziennikarską i jak wpływa to na pracę ekspertów PR. W ocenie dziennikarki Wirtualnemedia.pl i pozostałych panelistów, warto szukać pól porozumienia między przedstawicielami zawodów, bo są one sobie wzajemnie potrzebne.
Przedstawiciele mediów i branży PR zgodni byli w tym, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek jest miejsce na dialog i uświadamianie celów każdego z obszarów. A co najważniejsze – na relacje. Bo przy dużej fragmentaryczności rynku PR, wielości agencji o różnej wielkości i obecności freelancerów ciężko jest zadbać o wspólny interes.
Case studies na PSPR Day 2024
Obchody 30-lecia PSPR na pierwszym miejscu stawiały dyskusję i studia przypadku. Głosami różnych branż opowiedziano o całym spektrum wyzwań, z którymi borykały się one w ostatnim czasie.
Przedstawicielki UNUM i Polskiej Izby Ubezpieczeń mówiły o solidarności branżowej i wspólnej z poszkodowanymi walce z konsekwencjami powodzi.
Rzeczniczka prasowa Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie otwarcie przyznała, że zajęła się pracą w fascynującej, choć z perspektywy mieszkańców „nudnej” branży i pokazała, że to wcale nie stoi na przeszkodzie, by storytelling organizacji został częścią popkultury.
Rolę zintegrowanych działań PR w obszarze komunikacji technologii kosmicznych i sprawdzone sposoby na zaistnienie w mediach, docierających do decydentów pokazała przedstawicielka Thorium Space Technology. Nie zabrakło aspektów badań i analiz – zarówno z perspektywy platformy migracyjnej EWL, jak i ekspertów od kampanii prezydenckiej w USA.
Mocny akcent stanowiły branże związane z ochroną zdrowia, zarówno z perspektywy samodzielnej reprezentacji interesów firmy farmaceutycznej AMARA przed decydentami z Ministerstwa Zdrowia, jak i integracji branży medycznej w kampanii Centrum Medycznego CMP. Nie zabrakło także modnego tematu gamingu.
– Nasza konferencja w tym roku to debata ekspercka, liczne case studies naszych członków i członkiń, a także integracja i networking. Momentem refleksji było uhonorowanie pamięci o Adamie Łaszynie, który był również naszym aktywnym członkiem. Ogłosiliśmy również nową formułę nagrody branżowej Lwy PR i kontynuowaliśmy akcję #SoliarnoscPRowców na rzecz naszej koleżanki Agnieszki Bednarczyk, a także powodzian. Dziękujemy wszystkim obecnym na PSPR Day oraz partnerom – podsumowuje dla Wirtualnemedia.pl Żaneta Przybylska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Zdjęcia: Łukasz Kamiński/PSPR
Dołącz do dyskusji: Za nami PSPR Day 2024 (relacja)