Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia
W ramach XVIII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, przewodnicząca jury, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes Związku Firm Public Relations.
O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.
"Best in Show" dla Grupy Komunikacja Plus
Podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” ("Best in Show"). Na podstawie list rankingowych i zdobytych nagród, po raz pierwszy wyróżnienie trafiło do Grupy Komunikacja Plus, która zdobyła 11 Spinaczy.
- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, managing partner w Grupie Komunikacja Plus.
Pięć Spinaczy trafiło do 38 Content Communication, po cztery do OLX oraz 24/7Communication. W 33 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze.
"Mam Haka na Raka" kampanią 20-lecia
W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations.
Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".
W tym roku nie wręczono tytułu Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży. W latach ubiegłych wyróżniania te otrzymali Piotr Czarnowski, założyciel i prezes First PR oraz Ryszard Solski, prezes Solski Communications.
Złote Spinacze 2020 - pełna lista nagrodzonych
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
BRĄZ Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media
PR produktu
ZŁOTO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
SREBRO
Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska
BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
SREBRO Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
SREBRO Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
BRĄZ Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan
Kampania społeczna
ZŁOTO #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
SREBRO BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
BRĄZ ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES
PR pro bono
ZŁOTO Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
SREBRO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
SREBRO Zostań z muzyką/ Projekt PR
Covid-19 PR response
ZŁOTO Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
SREBRO Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
BRĄZ Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
BRĄZ Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
SREBRO NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
Event komercyjny
BRĄZ
POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
Event społeczny
SREBRO OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
BRĄZ
Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
BRĄZ „Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
SREBRO Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
BRĄZ
Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
Sustainability i CSR Communications
SREBRO FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA
BRĄZ Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTE Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
SREBRO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
SREBRO Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Social media
ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
SREBRO Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank
BRĄZ Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
Business-to-Business PR
SREBRO TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
BRĄZ Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
PR finansowy i relacje inwestorskie
SREBRO Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
BRĄZ Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
Media Relations
ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
SREBRO Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
SREBRO Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
Employer Branding
ZŁOTO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
SREBRO Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
BRĄZ Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
Content marketing - branded content
ZŁOTO ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
SREBRO Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji
BRĄZ ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace
Custom Publishing
ZŁOTO Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
SREBRO Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
BRĄZ NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
BRĄZ Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
BRĄZ Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
Finanse
SREBRO #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
SREBRO "Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska
SREBRO Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
#ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
Moda i styl życia
ZŁOTO ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
Kultura i media
ZŁOTO Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
SREBRO Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
BRĄZ Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
SREBRO #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
BRĄZ #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
Sport, turystyka i rekreacja
BRĄZ Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
SREBRO Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
BRĄZ Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
BRĄZ Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
SREBRO NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
SREBRO Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
Motoryzacja i transport
SREBRO
IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
BRĄZ Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne:
Efektywność
ZŁOTO Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
Research&Insight
ZŁOTO Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2020: Tytanowy Spinacz dla Grupy Komunikacja Plus, „Mam Haka na Raka” projektem 20-lecia