Coraz więcej europejskich reklamodawców kieruje się do internetu
Europejscy marketerzy zamierzają zwiększyć wydatki na internetowąreklamę kosztem mediów tradycyjnych.
Z badania przeprowadzonego przez organizację EuropeanInteractive Advertising Association (EIAA) wynika, że 70 procenteuropejskich reklamodawców zamierza w bieżącym roku zwiększyćprzydzielone już środki na reklamę online.
46 procent chce przenieść na internet środki przeznaczone nareklamę w czasopismach, 37 procent na reklamę w telewizji, a 32procent na reklamę w prasie codziennej. Najmniej dotknięte będąbudżety na reklamę radiową, jako że 12 procent badanych zamierzaprzenieść ich część na internet.
Badanie EIAA pokazało również, że 47 procent respondentówtwierdzi obecnie, iż internet odgrywa ważną rolę w ogólnejstrategii reklamowej. W ubiegłym roku tego samego zdanie było 38procent badanych.
Reklamodawcy, którzy postrzegają internetową reklamę jakopodstawowy obszar ich działań, zwiększają również swoje budżety nareklamę mobilną. 30 procent respondentów zamierza w bieżącym rokuwykorzystać mobilną przestrzeń w swojej strategii reklamowej.
źródło: New Media Age
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej europejskich reklamodawców kieruje się do internetu