SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Big Brother” podnosi oglądalność TVN7. „Stabilny i wysoki udział w rynku, to z pewnością sukces”

Po ponad miesiącu główne emisje „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 856 tys. widzów, a „Big Brother Nocą” śledzi 221 tys. osób. Program podnosi widownię Siódemki względem analogicznego okresu rok wcześniej. - Po 6 tygodniach nadawania średni wynik w grupie komercyjnej wynosi 8,47 proc. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku to ponad dwukrotny wzrost widowni w tym paśmie - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji.

"Big Brother Arena", fot. TVN

„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie stacja emituje główne odcinki programu (niedzielne wydania to tzw. „Arena”, a w soboty do 13 kwietnia pokazywano „Raport”). Średnia widownia dotychczas pokazanych 39 odcinków reality-show (do 24 kwietnia) wyniosła 856 tys. osób, co przełożyło się na 5,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 9,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,27 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Dotychczas najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów.

Dla porównania, TVN7 w tych samych pasmach w analogicznym okresie ub.r. miał średnio 428 tys. widzów. Oznacza to, że reality-show dwukrotnie podnosi wyniki stacji (o 428 tys. osób, czyli dokładnie o 99,86 proc.). Jeszcze większy wzrost (o 167,32 proc.) zanotowano w grupie komercyjnej 16-49.

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emituje „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadzi je zwykle Filip Chajzer wraz Małgorzatą Ohme, ekspertką programu). Ich średnia widownia do tej pory wyniosła 221 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,44 proc., 4,76 proc. i 4,27 proc. udziału.

Również i te emisje zanotowały wzrost oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej. W 4+ widownia zwiększyła się o 9,74 proc., a w 16-49 - o 24,37 proc.

W dni powszednie około godz. 9.50, 13.45 i 16.50 stacja pokazuje około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” w pierwszych trzech tygodniach przyciągał 81 tys. widzów, „Big Brother Popołudniu” - 354 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 221 tys.

Średni dobowy udział TVN7 w okresie od 17 marca do 24 kwietnia 2019 roku wyniósł 3,38 proc. udziału w 4+ oraz 4,09 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show ma wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji (zarówno emisje „Big Brothera” z godz. 20.00, jak i te pokazywane po 23.00).

- „Big Brother” to z pewnością sukces w wynikach TVN7. Reality show utrzymuje stabilny, wysoki udział w rynku. Dzięki programowi stacja odnotowała najwyższą oglądalność w historii kanału - przy starcie programu zgromadziliśmy ponad dwa miliony widzów - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa Siódemki. - W paśmie o godz. 20.00, po 6 tygodniach nadawania możemy pochwalić się średnim wynikiem w grupie komercyjnej na poziomie 8,47 proc. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku to ponad dwukrotny wzrost widowni w tym paśmie - dodaje.

Siódemka dzięki wprowadzeniu do swojej ramówki „Big Brothera” zanotowała również wzrost oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy programu jeszcze nie było w ofercie stacji. Widownia stacji w 4+ zwiększyła się o 14,26 proc., a w 16-49 - 30,55 proc.

Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 18.00 w TVN. Pierwsze pięć emisji zgromadziły przed telewizorami uwagę 634 tys. osób (5,04 proc., 7,86 proc. i 6,58 proc. udziału).

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

Główną twarzą i prowadzącą nowej edycji „Big Brothera” jest Agnieszka Woźniak-Starak. Finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br.

Dołącz do dyskusji: „Big Brother” podnosi oglądalność TVN7. „Stabilny i wysoki udział w rynku, to z pewnością sukces”

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
joł
disco polo też ma fanów
odpowiedź
User
Marnie
Pustaki zawsze beda
odpowiedź
User
Grazynak
Co za przekłamanie rzeczywistości.
odpowiedź