Xiaomi z większym zyskiem i przychodami, motorem wzrostów rynki międzynarodowe
W IV kwartale 2018 roku chiński koncern Xiaomi osiągnął przychody wyższe o 26,5 procent rok do roku, a zysk spółki wyniósł 276 mln dolarów. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano na rynkach międzynarodowych, a w całym 2018 roku Xiaomi dostarczył na rynek ponad 118 mln sztuk swoich smartfonów. W całym 2018 roku firma osiągnęła przychody wyższe o 52 procent.
W IV kwartale 2018 r. przychody Xiaomi wyniosły 44,4 mld juanów (w przeliczeniu 6,62 mld dol.). To oznacza wzrost rok do roku o 26,5 proc., jednak wynik rozczarował analityków, którzy przewidywali kwartalne przychody firmy na poziomie 47,4 mld juanów.
W raportowanym okresie zysk netto Xiaomi osiągnął kwotę 1,85 mld juanów (276 mln dol.), co z kolei jest wartością lepszą od spodziewanej w prognozach, które zakładały 1,7 mld juanów.
W całym 2018 r. przychody Xiaomi wyniosły 174,915 mld juanów, co oznacza wzrost o 52,6 proc. w zestawieniu z rokiem poprzednim. Z kolei całoroczny zysk koncernu osiągnął poziom 13,477 mld juanów.
Głównym motorem wzrostów Xiaomi były rynki międzynarodowe poza Chinami. Wpływy w tym segmencie wzrosły rok do roku o 118 proc., obecnie zaś odpowiadają za 40 proc. wszystkich przychodów koncernu (rok wcześniej było to 28 proc.).
Xiaomi podaje, że w IV kwartale ub.r. za 65 proc. przychodów firmy odpowiadała sprzedaż smartfonów. Koncern zaznacza, że w całym 2018 r. sprzedał 118,7 mln sztuk tych urządzeń, co oznacza wzrost rok do roku o 30 proc.
Dołącz do dyskusji: Xiaomi z większym zyskiem i przychodami, motorem wzrostów rynki międzynarodowe