Grupa CCC rośnie na światowych markach. Sklepy HalPrice w kolejnych krajach
W zeszłym kwartale rozrachunkowym grupa CCC zwiększyła sprzedaż o 14 proc. i poprawiła zyskowność. Najmocniej wzrosły przychody sieci HalPrice, dodatnią rentowność osiągnęła grupa Modivo obejmująca eobuwie, w której zaczęły się oszczędności. Firma szykuje się do uruchomienia sklepów HalfPrice w dwóch nowych krajach.
Według wstępnych szacunkowych danych w kwartale finansowym od sierpnia do października 2024 roku przychody grupy CCC poszły w górę rok do roku o 14 proc. do 2,43 mld zł.
Nieco niższa była dynamika wpływów największego szyldu firmy - CCC. Jego przychody zwiększyły się o 12 proc. do 1,06 mld zł. Przy wzroście kosztów sprzedażowo-administracyjnych tylko o 4 proc. do 481 mln zł na poziomie skorygowanej EBITDA marża poszła w górę z 21,7 do 24 proc., a zysk z 230 do 284 mln zł.
Globalne marki napędzają sprzedaż i marżę CCC
- Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy - zapowiada w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz grupy CCC.
Grupa Modivo wypracowała wzrost kwartalnych wpływów o 14 proc. do 1,08 mld zł, przy czym o ile w przypadku eobuwia zwiększyły się one o 18 proc. do 800 mln zł, o tyle w przypadku sieci Modivo - jedynie o 3 proc. do 284 mln zł.
Koszty sprzedażowo-administracyjne segmentu zmalały o 6 proc. do 388 mln zł, dzięki czemu skorygowany wynik EBITDA poszedł w górę z 24 mln zł straty do 104 mln zł zysku, a marża - z -2,5 do 9,6 proc.
Grupa CCC podkreśla, że rentowność segmentu zwiększyła się trzeci kwartał z rzędu. - CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie - podkreśla Miłek.
Sklepy HalPrice w Hiszpanii i Bułgarii
Działająca od 2021 roku sieć HalfPrice w zeszłym kwartale wypracowała wzrost przychodów o 18 proc. do 465 mln zł. Jej skorygowany zysk EBITDA podskoczył z 56 do 96 mln zł, a marża - z 14,2 do 20,7 proc.
Grupa CCC wzrost zyskowności tej sieci uzasadnia konserwatywną polityką cenową, rozwojem oferty i znacznie lepszymi warunkami zakupu kolekcji.
Grupa CCC na formacie HalfPrice chce zarabiać coraz więcej za granicą. - Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach - w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice - wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia - podkreśla Dariusz Miłek.
Na koniec października działało już 141 sklepów HalfPrice, o 20 więcej niż przed rokiem. Ich łączna powierzchnia handlowa zwiększyła się o 21 proc. do 268,7 tys. metrów kwadratowych.
Do już ponad połowa całkowitej powierzchni sklepów CCC, która na koniec zeszłego miesiąca wynosiła 519,9 tys. metrów kwadratowych. Pod tym szyldem działało 807 placówek, tyle samo co rok wcześniej.
- CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji. Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej - mówi Dariusz Miłek.
Łączne wydatki sprzedażowo-administracyjne grupy CCC w minionym kwartale zwiększyły się r/r tylko o 2 proc. Przełożyło się to na duże wzrosty zyskowności: na poziomie skorygowanej EBITDA z 265 do 489 mln zł i z 10,9 do 17,7 proc. marży, a na poziomie operacyjnym - z 76 do 330 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC rośnie na światowych markach. Sklepy HalPrice w kolejnych krajach