Wysokie tempo wzrostu przychodów Digitree Group i plany na rewolucję w e-commerce
Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group zakończyła pierwsze półrocze z zyskiem i wysokim wzrostem przychodów, sięgającym 27 proc. Działalność Grupy w najbliższych miesiącach skupi się na poprawie doświadczeń klientów e-commerce za sprawą nowych rozwiązań AI, które realizowane będą m.in. przy wsparciu finansowym z NCBR. Grupa z początkiem roku otworzyła się też na działania z zakresu koordynowania obecności partnerów biznesowych na zagranicznych platformach sprzedażowych - projekt właśnie rozwinął skrzydła.
Digitree Group z kwartału na kwartał stale zwiększa osiągane przychody. Drugi kwartał 2021 roku był w tym zakresie rekordowy i swoim poziomem prześcignął nawet najlepszą dotychczas pod tym względem końcówkę 2020 roku. A to dopiero początek realizacji nowej strategii, której głównym założeniem jest rozwój i zwiększanie wartości Grupy poprzez nowe produkty w ciekawych, innowacyjnych niszach oraz stawianie klientów i ich potrzeb w centrum filozofii działania spółek należących do Digitree Group.
Dynamika wzrostu biznesu priorytetem zarządzających
Mimo, iż Grupa po raz pierwszy od 3 lat osiągnęła zysk za pierwsze półrocze, Zarząd przekonuje, że istotniejsza jest dla niego dynamika wzrostu biznesu, która pozwoli na jeszcze szybszy rozwój tworzonych przez Grupę innowacyjnych projektów. Znaczne ożywienie w zakresie przychodów widać zwłaszcza w porównaniu do roku 2020, ale również okresu sprzed pandemii.
- Osiągnięty w pierwszym półroczu zysk bardzo nas cieszy, ale zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, obecnie istotniejsza dla nas jest dynamika wzrostu biznesu Grupy. W połączeniu z nowymi projektami, które dopiero uzyskają oczekiwaną skalę w kolejnych okresach, stanowi ona o naszej atrakcyjności i słuszności przyjętej strategii rozwoju. Nasz potencjał jako Grupy stale wzrasta, zaś podejmowane inicjatywy będą paliwem do dalszego rozwoju w kolejnych okresach – komentuje Rafał Zakrzewski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.
Przychody samego drugiego kwartału 2021 roku wzrosły r/r o 4,5 mln zł, tj. 36 proc., natomiast zysk netto wzrósł o 0,15 mln zł, tj. 72 proc.
Dokąd zmierza e-commerce?
Za ponad 50% przychodów Grupy odpowiedzialne są działania dla branży e-commerce. Grupa doradza e-sklepom, tworzy ich strategie marketingowe, wdraża je na platformy sprzedażowe, zapewnia ruch oraz wspiera zwiększanie sprzedaży m.in. poprzez autorskie narzędzia, innowacyjną technologię, możliwości partnerów strategicznych, a także dane o zachowaniach i zwyczajach zakupowych klientów. Ta wiedza pozwoliła jej na pójście o krok dalej od dotychczas proponowanych usług, kierując rozwiązania w stronę uczenia maszynowego i adaptacji sklepów internetowych w taki sposób, aby nie tylko znacznie wyróżniały się na tle konkurencji, ale przede wszystkim bardziej angażowały i przywiązywały użytkowników. Jest to możliwe dzięki poprawie doświadczeń klientów w sklepie internetowym i dostarczaniu im unikatowych doznań i wrażeń za pomocą personalizacji.
Personalizacja nowej generacji: AI zmienia sposób angażowania klientów
Przyszłość technologii AI w e-commerce zmierza znacznie dalej niż rekomendacje komplementarnych produktów. Perspektywa ta obejmuje dynamiczne zmiany i przystosowanie sklepów internetowych do zachowania użytkowników podczas dokonywania zakupów. A wszystko za sprawą mechanizmów wykorzystujących sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i zbierane przez sklep informacje.
- Różnorodność działań, reakcji i zachowań klientów w sklepie internetowym pozwala na urozmaicone i wielowymiarowe zarządzanie ścieżką zakupową każdego użytkownika. Mechanizmy autoadaptujące interfejsy sklepów internetowych do wymagań i aktywności klientów mogą personalizować ich wygląd i funkcje, co prowadzić będzie do zwiększania zaangażowania, monetyzacji użytkowników, a tym samym zwiększania sprzedaży przez e-commerce. Każdy tak zaprojektowany sklep będzie optymalnie dostosowywał np. stronę główną, czy kartę produktu do potrzeb, przyzwyczajeń i upodobań pojedynczego klienta, dzięki czemu znacznie szybciej i łatwiej będzie on podejmował decyzje zakupowe. – dodaje Rafał Zakrzewski.
Projekt będzie realizowany przez spółkę zależną od Digitree Group, tj. Fast White Cat, przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dofinansowanie projektu wynosi 3,1 mln zł, natomiast wartość całej inicjatywy ma wynieść ok. 4,7 mln zł.
Nowa spółka, nowe możliwości
Grupa Digitree Group, mimo wielu prowadzonych inicjatyw nie spoczywa na laurach. We wrześniu sformalizowała prowadzony od stycznia br. projekt i zawiązała nową spółkę w ramach swojej Grupy Kapitałowej. Mowa o spółce Marketplaceme, która odpowiedzialna jest za kompleksowe koordynowanie obecności klientów na platformach sprzedażowych, w tym ponad trzydziestu zagranicznych, a należą do nich m. in. Amazon, Zalando, Wish czy nasze rodzime Allegro. Projekt dzięki partnerstwom strategicznym szybko rozwinął skrzydła i jako jedna ze spółek należących do giełdowej Digitree Group, wspiera sprzedaż w online. Obecnie zespół specjalistów e-commerce z powodzeniem wprowadza biznesy na zagraniczne rynki oraz pomaga producentom w zmianie taktyki sprzedaży międzynarodowej (D2C, direct to consumer).
Silne partnerstwa kluczem do maksymalizacji zysków i zasięgów
Jako jedyny partner ChannelEngine w Polsce, Marketplaceme oferuje dostęp do większości liczących się marketplace’ów w całej Europie. Dzięki partnerstwu możliwy jest nie tylko dostęp do międzynarodowych kanałów sprzedaży, ale także optymalizacja sprzedaży, minimalizacja czasu oraz maksymalizacja zysku i zasięgu. Ale to nie wszystko. Marketplaceme współpracuje również z Helium 10, dzięki czemu klienci spółki mogą korzystać z pełni możliwości, jakie daje Amazon. I to nie tylko doświadczonym przedsiębiorcom, dystrybutorom i prężnie rozwijającym się firmom, ale także mniejszym biznesom, rozpoczynającym sprzedaż poza rodzimym rynkiem.
Nieograniczone możliwości
Digitree Group w tym roku opublikowała swoją nową strategię. Działanie z pasją i wiara w nieograniczone możliwości rozwoju technologii, oferowanej przez spółki należące do Grupy zwłaszcza branży e-commerce, mają pomóc w zrealizowaniu celów zarządu na najbliższe lata. Dynamiczny wzrost trzech filarów rozwoju Grupy, tj. produktów wdrożeniowych, rozwiązań internacjonalizujących biznes Grupy i jej klientów oraz budowa i rozwój ekosystemu dla e-commerce, mają bezpośrednio wpłynąć na osiągnięcie średniorocznego wzrostu przychodów Grupy na poziomie 17 proc. oraz skonsolidowanej średniorocznej EBITDA na poziomie 25 proc. w latach 2021-2023.