„Wybierz zieloną przyszłość” i piosenka Kukiza w spocie PSL - Koalicji Polskiej (wideo)
Koalicja Polska, tworzona przez PSL i Kukiz ’15, w nowym spocie wyborczym przestrzega przed skutkami zmian klimatycznych. PiS w swoim klipie zachęca: „Nie ryzykuj! 13 października obroń swoje prawa!”, a Koalicja Obywatelska przypomina afery obecnego obozu rządzącego.
Udostępniony w sobotę spot Koalicji Polskiej zaczyna się od ujęć, w których grupa młodych osób w maseczkach antysmogowych idzie po rumowisku, a w tle słychać niepokojącą muzykę. „13 października pokażemy wam szczery uśmiech, tylko przestańcie już truć” - czytamy w napisie. Na zeschniętej ziemi wyrasta czterolistna koniczyna symbolizująca PSL i słychać fragment piosenki Pawła Kukiza „Polska budzi się”, znanej już z jego kampanii prezydenckiej w 2015 roku.
Następnie bohaterowie spotu są pokazani w zupełnie innej scenerii: weseli biegną przez łąkę. „Wybierz zieloną przyszłość” - zachęca przewodniczący PSL Władysław Kosiniak-Kamysz, pojawia się też postulat, że za 10 lat połowa energii musi pochodzić z odnawialnych źródeł.
Serwis „Rzeczpospolitej” podał, że to pierwszy z serii potów wyborczych Koalicji Polskiej, które będą publikowane codziennie do najbliższego piątku, kiedy skończy się kampania wyborcza.
PiS zachęca do obrony korzyści, KO przypomina afery PiS
W ostatnich dniach nowe reklamy opublikowały też dwa czołowe ugrupowania. Spot PiS jest zatytułowany „13 października pokażemy wam szczery uśmiech, tylko przestańcie już truć”. W klipie, utrzymanym w dynamicznym tempie, lektor wylicza korzystne zmiany wprowadzone przez obecny rząd: od programów socjalnych (na czele z 500+, wyprawką szkolną 300+, trzynastą i czternastą emeryturą), przez zmiany podatkowe po bezpieczeństwo krajowe („Stop nielegalnej imigracji”). Ujęcia obrazujące te kwestie są przeplatane z migawkami ze spotkań premiera Mateusza Morawieckiego z wyborcami.
Reklama zachęca do głosowania na PiS. - Nie pozwól, by inni zdecydowali za Ciebie - przestrzega lektor.
W miniony wtorek PiS opublikował spot, w którym satyryk Janusz Rewiński osobę niezdecydowaną do głosowania przestrzegał przed zmianami na gorsze, które mogą nastąpić po przejęciu władzy przez Koalicję Obywatelską. Natomiast trzy tygodnie temu partia rządzące zamieściła reklamę do młodych wyborców nawiązującą do stylistyki memów internetowych. Mateusza Morawieckiego i Jarosława Kaczyńskiego przedstawiono w niej jako superbohaterów, a kpiono z liderów Koalicji Obywatelskiej, PSL, Kukiz ’15 i Lewicy.
Z kolei Koalicja Obywatelska w nowym spocie zadaje pytania dotyczące wynajmu kamienicy w Krakowie przez prezesa NIK Mariana Banasia. Sprawę ujawniono dwa tygodnie temu w „Superwizjerze” TVN, Banaś potwierdził niektóre z podanych tam informacji, a kilka dni temu złożył pozew przeciw stacji i autorowi reportażu Bertoldowi Kittelowi.
W reklamie KO stwierdzono, że w tej sprawie źle zadziałały służby specjalne, premier był bierny, a Jarosław Kaczyński milczy. - Skończmy z bezkarnością PiS, idź zagłosuj 13 października - zachęcono.
W mijającym tygodniu uruchomiono serwis 100aferPiS.pl. - Służby i wymiar sprawiedliwości kierowane przez polityków obozu władzy nie robią nic żeby te afery wyjaśnić! Polska stała się miejsce gry o interesy PiS! Nam żadna afera nie umyka, po wygranych wyborach rozliczymy je wszystkie! - zapowiada Koalicja Obywatelska.
W innych spotach Koalicji Obywatelskiej promowana jest Małgorzata Kidawa-Błońska, kandydatka ugrupowania na premiera. Nowe klipy, pod hasłem „#Premierjutra”, przedstawiają opinie wyborców o Kidawie-Błońskiej.
Parę dni temu KO opublikowała swoją piosenkę wyborczą. W prezentującym ją spocie bohaterami są młode osoby, które nie wierzą politykom PiS, bo ich zapewnienia nijak mają się do rzeczywistości.
Natomiast po regionie śląskim zaczęły jeździć dwa tiry z hasłem „Ładunek dumy” informujące o osiągnięciach rządu PO-PSL. To odpowiedź na akcję „Cysterny wstydu” prowadzoną przez PiS od początku września.
Trwają kampanie profrekwencyjne
W ostatnich tygodniach zaczęło się kilka kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych. Fundacja Batorego realizuje akcję pod hasłem „Zabierz głos, bo go stracisz”, w jej obecnej odsłonie występują m.in. Dawid Podsiadło, Krzysztof Zalewski, Julia Wieniawa i Areta Szpura. Z kolei akcja „Olśnienie” jest oparta na wizerunku raperów takich jak Peja, Sokół, Żabson, Taco Hemingway, Otsochodzi czy Kizo.
„Gazeta Wyborcza” (Agora) prowadzi podobną kampanię pod hasłem „Masz dość? Nadszedł czas wyborów”. W rysunkowych spotach dyskryminowane osoby zdecydowanie mówią, że mają dosyć obecnych rządów.
Z kolei w akcji Comedy Central pod hasłem „Idź na wybory. Przejdź do historii” bohaterami są Maria Skłodowska-Curie, Mikołaj Kopernik, Józef Piłsudski i Zygmunt Stary.
Dołącz do dyskusji: „Wybierz zieloną przyszłość” i piosenka Kukiza w spocie PSL - Koalicji Polskiej (wideo)