SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Holding WPP w przetargu utrzymał obsługę mediową Unilevera

Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Dove, Axe, Ben&Jerry's rozstrzygnął globalny przetarg mediowy, uważany za największy przetarg na rynku w 2021 roku. Obronną ręką wyszedł z niego dotychczas pracujący dla marketera holding reklamowy WPP.

Dotychczas obsługująca Unilevera agencja Mindshare (GroupM/WPP) utrzymał większość obsługi mediowej koncernu na sześciu największych rynkach: w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii, Indiach, Indonezji i Chinach.

Przypomnijmy, że przetarg ten jest pierwszą otwartą recenzją Unilevera od sześciu lat, od 2015 roku.

Dla WPP, GroupM i Mindshare (pracuje dla firmy również w Polsce) wygrana oznacza utrzymanie i rozszerzenie kluczowego elementu biznesu z jednym z największych reklamodawców na świecie. Włączając Chiny, grupa rozszerzyła swoje kompetencje do około 80 proc. globalnego biznesu o wartości ponad 3,4 miliarda dolarów.

Także inne holdingi reklamowe zakończyły udział w przetargu Unilevera sukcesem. Należący do Omnicomu PHD wygrał  z WPP Austrię, Niemcy, Szwajcarię i Kanadę , a także Afrykę, Bliski Wschód, Australię, Nową Zelandię, Hongkong i Tajwan, których WPP dotychczas nie posiadało.

Havas Media wygrał Francję i Hiszpanię, które wcześniej należało do WPP.  Z kolei Initiative (IPG) utrzymał obsługę budżetu w Rosjji, na Ukrainie, Białorusi i w Grecji oraz wygrał budżet w Ameryce Łacińskiej. Asatsu-DK prowadzi działalność w Japonii.

Oprócz  utrzymania  sześciu czołowych rynków, współpraca Mindshare i Unilever obejmuje obsługę mediową w Holandii, Belgii, krajach skandynawskich, Włoszech, w Europie Wschodniej, Azji Południowej(Indie, Pakistan, Bangladesz, Sri Lanka) oraz Azji Południowo-Wschodnią (Filipiny, Tajlandię, Wietnam).

Według Comvergence agencje walczyły o budżet szacowany na ponad 3 miliardy dolarów. Przetarg nie obejmował Ameryki Łacińskiej ani Chin - czyli 600 milionów dolarów z globalnego konta, które Mindshare wygrał od Omnicom w zeszłym roku.

Centralizacja obsługi mediowej

Według nieoficjalnych informacji, częścią briefu przetargowego było scentralizowanie całej działalności mediowej Unilevera, w tym danych, analiz, planowania, zakupów i mediów społecznościowych, w ramach jednej agencji na danym rynku.

Celem firmy jest kontynuacja strategii „Get on the Frontline”, która polega na  wykorzystaniu danych i empatii do rozwiązywania rzeczywistych problemów,  zapewniając, że "cel marki jest bodźcem do pozytywnych zmian dla ludzi i planety oraz aby  marki wyróżniały się w kulturze".

Unilever, który jest właścicielem wielu marek z sektora FMCG, w tym Dove, Ben & Jerry's i Hellmann's, wydał około 8,6 miliarda dolarów (6,33 miliarda funtów) rocznie na marketing przed pandemią. W październiku Unilever zobowiązał się do zwiększenia wydatków marketingowych po najgorszym okresie COVID-19. Podstawowa sprzedaż firmy w pierwszej połowie 2021 r. wzrosła o prawie 19 proc., do 1,5 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Holding WPP w przetargu utrzymał obsługę mediową Unilevera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl