eCom Group z 19,8 mln zł wpływów i 330 tys. zł straty
W ub.r. spółka eCom Group, wydawca księgarni internetowych (m.in. Znak.com.pl, a od br. także Woblink.com i Matras.pl), zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 79,7 proc. do 19,84 mln zł oraz 330,2 tys. zł straty netto (wobec 232,6 tys. zł zysku netto w 2016 roku).
Przychody sprzedażowe eCom Group zwiększyły się z 11,04 mln zł w 2016 roku do 19,84 mln zł w ub.r.
W ub.r. firma przygotowywała się do przejęcia od Wydawnictwa Otwartego serwisu Woblink.com. - Ta operacja wymagała przygotowania w różnych obszarach działania spółki, w tym rozwoju technologii, kapitału ludzkiego i struktur organizacyjnych, a także zmian lokalowych i formalnych. Włączenie Woblink.com do eCom Group ma na celu osiągnięcie intensywnego wzrostu sprzedaży i skali działalności, a także synergię działań i wiedzy związanych ze sprzedażą książek w internecie, powiększenie bazy klientów, uwspólnienie procesów i narzędzi - opisano w sprawozdaniu z działalności firmy złożonym w KRS.
Ostatecznie eCom Group przejęła Woblink.com z początkiem kwietnia br., a od marca jest dzierżawcą Matras.pl.
eCom Group, tak samo jak Wydawnictwo Otwarte, należy do Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak. Ma on 98 proc. udziałów eCom Group, natomiast po 1 proc. - jej menedżerowie Paweł Polański i Tomasz Mika. Polański od września ub.r. jest prezesem eCom Group, zastąpił na tym stanowisku Aleksandra Urbańskiego.
W sprawozdaniu nowy zarząd spółki podkreśla, że w pierwszych miesiącach po przejęciu zarządzaniu nią skupił się na utrzymaniu procesów i wyników w kluczowym, jesienno-zimowym okresie sprzedaży. - Spółka została przejęta bez większych problemów organizacyjnych, ale pomimo potencjału marketingowego i popytu nie udało się zrealizować zakładanych celów sprzedażowych, głównie ze względu na problemy związane z wydajnością i organizacją pracy magazynu, a w efekcie koniecznością wyłączenia kanału Allegro w kluczowym okresie sprzedaży. Eliminacja tego negatywnego czynnika pozwoliłaby na zbliżenie się do celów sprzedażowych - stwierdzono.
Z kolei w pierwszej połowie ub.r., jeszcze z poprzednim składem zarządu, uruchomiono serwis Flowbooks.pl oferujący specjalne wydania książek blogerów (z autografami i gadżetami). - Sklep został uruchomiony w bardzo szybkim tempie, z uwzględnieniem zasad responsive web design. Dopracowania wymaga strategia długofalowa, ze względu na brak perspektyw na szybkie skalowanie - skomentowano w sprawozdaniu eCom Group.
Pod koniec ub.r. zaczęto rekrutację nowych pracowników zajmujących się SEO, rozwojem oprogramowania, księgowością i kadrami. - Zatrudniono kompetentne osoby, które zajęły się poszczególnymi obszarami, czego efekty będą widoczne w 2018 roku - podkreśla kierownictwo firmy.
Dwa razy wyższa sprzedaż
Koszty operacyjne eCom Group zwiększyły się ze 10,74 mln zł w 2016 roku do 20,15 mln zł w ub.r. Najbardziej przyczynił się do tego wzrost wartości sprzedanych towarów i materiałów z 7,85 do 15,25 mln zł.
Z kolei wydatki na usługi obce poszły w górę z 2,13 do 3,95 mln zł, a na wynagrodzenia - z 483,2 do 649,2 tys. zł. W firmie było zatrudnionych 8 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż rok wcześniej.
Wynik ze sprzedaży pogorszył się z 299,9 tys. zł zysku do 306,4 tys. zł straty. Po uwzględnieniu pozostałych kosztów i wpływów, a także podatku dochodowego, strata netto w ub.r. wyniosła 330,2 tys. zł, wobec 232,6 tys. zł w 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: eCom Group z 19,8 mln zł wpływów i 330 tys. zł straty