SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Własny panel ma pomóc Atmedia w walce o reklamy

Broker Atmedia szykuje się do uruchomienia w 2012 roku własnego panelu telemetrycznego, który ma pomóc stacjom m.in. w lepszym układaniu ramówek. - Nasza strategią na kryzys jest budowanie wartości kanałów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group.

Panel powstaje we współpracy z instytutem Nielsen Audience Measurement i siecią kablową UPC Polska (należy do Liberty Global tak jak Atmedia). Obejmie on 5 tys. gospodarstw domowych posiadających telewizję cyfrową UPC, wybranych na podstawie badania założycielskiego opracowanego przez Nielsen Audience Measurement. Instytut na bieżąco będzie zajmować się utrzymaniem panelu i zbieraniem danych.

- Panel technologicznie ruszy w styczniu 2012 roku, pierwsze dane przedstawiamy kanałom i reklamodawcom wiosną przyszłego roku - mówi nam Marcin Boroszko.

W ramach badania Atmedia monitorować będzie oglądanie telewizji, czas przeznaczony na oglądanie usługi wideo na żądanie w UPC, a także aktywności interaktywne (np. granie w gry dostępne w ofercie UPC). W przyszłości projekt ma rozwinąć się o pomiar innych aktywności.

Dzięki danym z panelu Atmedia, stacje tematyczne o niższych niż ogólnopolski zasięgach, zyskają lepszy wgląd w zachowania swoich odbiorców.  - Kanały będą mogły lepiej opracowywać swoje ramówki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Boroszko. Reklamodawcy zaś otrzymają dodatkowe informacje, kto ogląda ich spoty i będzie mogli porównać dane z panelu z danymi ogólnopolskimi.

Panel Nielsen Audience Measurement, liczący 1,7 tys. gospodarstw domowych, nie pozwala bowiem dokładnie analizować przepływów widowni w wąskich grupach celowych. Często zdarza się, że programy i bloki w małych stacjach, mają zerową widownię lub występują bardzo duże wahania oglądalności tych samych cykli. Panel ten projektowany był w czasach, gdy na rynku były przede wszystkim stacje naziemne, których udziały z roku na rok jednak spadają.

Przedstawiciele Atmedia podkreślają jednocześnie, że firma nie tworzy alternatywy dla badania Nielsen Audience Measurement, uznanego za rynkowy standard, według którego cały czas będą rozliczane kampanie reklamowe firmy.

Własny panel to kolejna inicjatywa brokera związana z dostarczeniem klientom dodatkowych danych o widzach i ich zachowaniach. W 2009 roku z MillwardBrown SMG/KRC zrealizował on badanie jakościowe „Trzy targety”, pokazujące, jakie są zachowania telewidzów w różnym wieku.

Dołącz do dyskusji: Własny panel ma pomóc Atmedia w walce o reklamy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
proste pytania
dlaczego TVP przechodzac na dane AGB nie domagala sie przejecia panelu OBOPu tylko wolala go uwalic? Dlaczego zamiast powstania 3tysiecznego panelu na rynku nic sie nie zmienilo jakosciowo mimo ze AGB dostalo kase z TVP? Dlaczego TVP dopuscila do powstania monopolu AGB? O ile spadla wartosc udzialow TVP w OBOPie po decyzji TVP o zakupie danych AGB? Za ile TVP sprzedala te udzialy? Co na to prokurator i urzad antymonopolowy? Dlaczego najwieksze stacje telewizyjne maja w du*ie jakosc badania telemetrycznego?
odpowiedź
User
Gość
Niech Nielsen zwiększy panel to nie będzie trzeba tak rzeźbic. UPC to tylko niewielki fragment rynku, będzie można wnioskować tylko o klientach UPC
odpowiedź