Więcej reklam w kanałach TVN i Polsatu, mniej w Discovery
W trzech kwartałach br. kanały TVN i Polsatu wyemitowały o jedną dziesiątą reklamowych GRP więcej niż rok wcześniej. Natomiast spory spadek pod tym względem zanotowały kanały Discovery.
Trzej najwięksi nadawcy telewizyjni - TVN, Polsat i TVP - dominują również na rynku reklamowym. Z danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do września br. w kanałach z tych grup wyemitowano 85 proc. wszystkich reklamowych GRP pokazanych w tym czasie w telewizji.
>>> MPG: polska reklama o 4,9 / 7,4 proc. w górę, 5,45 mld zł w 3 kwartałach
Filmy, seriale i rozrywka zapewniły stacjom telewizyjnym trzy czwarte reklamowych GRP. Natomiast przy programach informacyjnych, sportowych i kulturalnych wyemitowano tylko 20 proc. GRP-ów.
Ponad jedna czwarta przychodów reklamowych telewizji pochodzi od firm z sektora żywności i napojów.
GRP (ang. Gross Rating Point) to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Miarą GRP określana jest siła kampanii reklamowej.
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam w kanałach TVN i Polsatu, mniej w Discovery
Filmy/seriale 60%; muzyka i rozrywka 14%. polacy jednak chcą dobrych filmów.
http://www.reklamawtv.pl