Warner Bros. Discovery z nowym szefem dystrybucji w Polsce
Michał Walewski, dotąd dyrektor sprzedaży Warner Media w Polsce, objął stanowisko dyrektora dystrybucji polskiego oddziału Warner Bros. Discovery - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Odpowiadać będzie za dystrybucję wszystkich kanałów należących do grupy w Polsce.
Walewskiemu podlegają zespoły, które dotychczas zajmowały się dystrybucją w obu firmach. Oznacza to, że połączony dział odpowiada za dystrybucję kanałów z portfolio dawnej TVN Grupy Discovery, jak i kanałów dawnego Warnera, czyli m.in. HBO, Cinemaxa, Cartoon Network czy Warner TV.
W ramach zmian powstał też obszar strategii komercyjnej. W okresie kształtowania się nowych struktur stanowisko dyrektora projektu ds. strategii dystrybucyjnej będzie zajmował Tomasz Parfienowicz, który jako dyrektor działu strategii komercyjnej i dystrybucji, dotąd nadzorował dystrybucję kanałów z portfolio TVN i Discovery.
Zarówno Michał Walewski, jak i Tomasz Parfienowicz, będą raportować bezpośrednio do Doroty Żurkowskiej, członkini zarządu TVN Warner Bros. Discovery odpowiedzialnej za dystrybucję, Eurosport i rozwój biznesu
- Nowa struktura dystrybucji pozwoli Warner Bros. Discovery w Polsce w pełni wykorzystywać obecne zasoby i stać się jeszcze lepszym partnerem dla dystrybutorów. Grupa będzie mogła zaoferować im kompleksową ofertę, spełniającą oczekiwania klientów z każdego segmentu, od basic po premium - informuje Wirtualnemedia.pl grupa Warner Bros. Discovery.
Zespół stacji iTVN, który do tej pory działał w ramach obszaru dystrybucji, dołącza do pionu programowego i będzie dotąd zarządzany przez Dorotę Eberhardt.
Michał Walewski od 14 lat w Warner Media
Michał Walewski z Warner Media w Polsce związany jest od 14 lat. Pełnił kolejno funkcje menedżera ds. sprzedaży, key account managera, senior key account managera i dyrektora sprzedaży. W 2021 r. wszedł do zarządu spółki HBO Polska.
Tomasz Parfienowicz od 2018 r. piastował w TVN Grupie Discovery funkcję dyrektora działu strategii komercyjnej i dystrybucji (początkowo międzynarodowej, a od 2020 r. też krajowej). Wcześniej w Discovery Networks pełnił stanowisko distribution strategy & business development directora na polski rynek. W przeszłości związany był też m.in. z Viacomem (obecnie Paramonut Global).
W 2021 r. spółka TVN miała ponad 2,088 mld zł przychodów i 551 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery z nowym szefem dystrybucji w Polsce