Agencja Walk PR przy spadku wpływów o 10 proc. potroiła zysk
W ub.r. przychody agencji Walk PR zmalały o 10,6 proc. do 8,63 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 14,6 proc. jej zysk netto wzrósł ze 177,6 do 500,3 tys. zł.
Wpływy Walk PR w ramach holdingu Walk Group zmalały rok do roku z 682,5 do 261,5 tys. zł. W zeszłorocznym raporcie ZFPR jako głównych klientów Walk Group w zakresie public relations podano Lotte Wedel, Volswagen Group, Adamed, Vision Express i Netto.
Z początkiem ub.r. Walk PR przejęła po OneMulti obsługę komunikacji PR-owej Empiku.
Koszty 15 proc. w dół, 368 tys. zł z tarczy kredytowej
Wydatki operacyjne Walk PR zmniejszyły się w ub.r. o 14,6 proc. - z 9,42 do 8,04 mln zł. Wynika to głównie ze spadku kosztów usług obcych z 7,38 do 5,91 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 1,63 do 1,78 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 249,2 do 195,3 tys. zł. Po wybuchu epidemii agencja oszczędziła 68,3 tys. zł umorzonych przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS oraz uzyskała 368,2 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy Walk PR zwiększył się z 238,3 do 591,6 tys. zł, zysk operacyjny - ze 196,7 do 595,5 tys. zł, a zysk netto - ze 177,6 do 500,3 tys. zł. Agencja zapłaciła w ub.r. 64,8 tys. zł podatku dochodowego.
Prawie 90 proc. udziałów Walk PR ma spółka Walk, a 10 proc. - prezes agencji Agnieszka Bacińska. Pod koniec czerwca wspólnicy na walnym zgromadzeniu postanowili, że zeszłoroczny zysk netto agencji zasili jej kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Agencja Walk PR przy spadku wpływów o 10 proc. potroiła zysk