Vectra musi zapłacić 500 tys. zł kary, bo automatycznie przedłużała umowy klientów
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na sieć kablową Vectra karę w wysokości pól miliona zł za zbiorowe naruszenie interesów konsumentów. Operator odwoła się od tej decyzji do sądu.
UOKiK po przeprowadzonym postępowaniu uznał, że w przeszłości klienci Vectry nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z jej usług, bo spółka automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na kolejny 6-miesięczny okres.
„Okres zobowiązania ulega cyklicznemu przedłużeniu na czas określony 6 miesięcy, liczonych od dnia upływu poprzedniego okresu zobowiązania” - tak brzmiące postanowienia były stosowane przez operatora w 2012 roku.
Sieć w korespondencji do UOKiK wyjaśniała, że rozwiązanie to umożliwiało konsumentom korzystanie z usług spółki na warunkach promocyjnych, mimo upływu okresu na jaki pierwotnie była zawarta umowa terminowa, ponieważ mechanizm przedłużenia okresu lojalnościowego przewiduje zachowanie ulgi. Vectra wskazywała, że każdy konsument mógł złożyć oświadczenie, dzięki któremu okres lojalnościowy nie ulegał przedłużeniu
Prezesa UOKiK nie przekonały jednak te argumenty i ostatecznie zdecydował o nałożeniu na operatora kary w wysokości 490 tys. zł.
- W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2013 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.
Sieć Vectra na koniec III kwartału ub.r. miała łącznie 912 tys. abonentów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Vectra musi zapłacić 500 tys. zł kary, bo automatycznie przedłużała umowy klientów