UOKiK promuje polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (wideo)
Ruszyła kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich. Akcję, pod hasłem „Polub polubowne”, przygotowały i realizują firmy marketingowe Apella i Fabryka Komunikacji Społecznej.
Kampania jest związane z faktem, że od 10 stycznia br. obowiązuje nowa ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, na mocy której jeśli sprzedawca odrzucił reklamację, klient może dochodzić swoich praw polubownie.
W tym celu należy złożyć wniosek do jednego z podmiotów, które wymienione są w rejestrze Związku Banków Polskich Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego (przy sprawach z zakresu usług finansowych), prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (przy usługach telekomunikacyjnych i pocztowych), rzecznika finansowego (wobec podmiotów rynku finansowego), Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie (przy sporach między konsumentami a liniami lotniczymi), rzecznika praw pasażera kolei przy prezesie Urzędu Transportu Kolejowego (przy sporach między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi), sądu polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (przy sprawach między uczestnikami rynku finansowego), koordynatora ds. negocjacji przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki (w sprawach paliw gazowych, energii elektrycznej i cieplnej) oraz inspekcji handlowej (w sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych).
W ramach akcji uruchomiono stronę Polubowne.uokik.gov.pl oraz ulotki z najważniejszymi informacjami o polubownym dochodzeniu roszczeń.
Ponadto spoty będą emitowane w na portalach społecznościowych (Facebook, Instagram),, w serwisach wideo i VoD (YouTube, Player.pl, TVP.pl) oraz na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Kampania potrwa miesiąc.
Na potrzeby akcji przygotowano trzy animowane spoty dotyczące reklamacji przy usługach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych oraz sprzęcie komputerowym.
Spoty do kampanii przygotowała agencja Apella, a za zakup mediów odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. Na materiały do akcji wydano ok. 135 tys. zł, a na zakup mediów - 400 tys. zł brutto.
Dołącz do dyskusji: UOKiK promuje polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (wideo)