Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,61 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,17 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,72 proc. respondentów (spadek o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,72 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,30 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,06 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,91 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,89 proc. czytelników, czyli o 0,91 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,65 proc. do 5,72 proc.
Wirtualnemedia.pl | październik 2012 – marzec 2013 | październik 2011 – marzec 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,61% | 31,78% |
Życie na Gorąco | 16,72% | 17,91% |
Chwila dla Ciebie | 13,72% | 14,30% |
Angora | 11,06% | 11,97% |
Newsweek | 7,89% | 8,80% |
Auto Świat | 6,06% | 6,64% |
Wprost | 5,72% | 6,65% |
Polityka | 5,37% | 6,29% |
Twoje Imperium | 4,82% | 5,22% |
To & Owo | 4,58% | 5,34% |
Na Żywo | 4,21% | 4,59% |
Gość Niedzielny | 3,80% | 3,81% |
kropka tv | 3,67% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,62% | 3,85% |
Rewia | 2,87% | 3,15% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,79% | 2,88% |
Teleprogramy | 2,51% | 3,66% |
Świat & Ludzie | 2,47% | 2,23% |
Motor | 2,42% | 2,91% |
Super TV | 2,39% | 3,08% |
Przekrój | 2,07% | 3,03% |
W Sieci | 1,32% | - |
Tele Max | 1,28% | 1,41% |
Teraz | 1,20% | - |
Forum | 1,13% | 1,30% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,63% | 0,72% |
Tygodnik Siedlecki | 0,62% | 0,74% |
Panorama Leszczyńska | 0,50% | 0,45% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% | 0,45% |
MM Moje Miasto | 0,45% | 0,55% |
Gazeta Regionalna | 0,45% | 0,59% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,24% |
City | 0,19% | 0,34% |
Jarmark | 0,17% | 0,44% |
Teraz Opole | 0,05% | 0,06% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,12 proc. do 13,87 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,02 pkt. proc. i wyniosło ono 12,69 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,42 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | Październik 2011 - marzec 2012 | Październik 2010 - marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 14,35% | 15,76% |
Przyjaciółka | 13,87% | 15,12% |
Tina | 12,69% | 14,71% |
Naj | 11,42% | - |
Viva | 9,68% | 10,54% |
Gala | 8,71% | 9,48% |
Z Życia Wzięte | 8,00% | 8,63% |
Party Życie Gwiazd | 6,71% | 7,02% |
Tele Świat | 5,20% | 5,40% |
Show | 4,33% | - |
Takie jest Życie | 3,75% | 3,59% |
Świat Seriali | 3,17% | 3,45% |
Sukcesy i Porażki | 3,10% | 3,14% |
Bravo | 2,75% | 3,05% |
Bravo Sport | 2,03% | 2,28% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,99% | 1,73% |
Grazia | 1,71% | - |
Relaks | 1,33% | 1,54% |
TV14 | 1,32% | 1,15% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia 2013 roku do marca 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie październik 2012 - styczeń 2013 - „W sieci”. Natomiast w październiku 2013 roku i w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników, „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami