„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2015 roku sięgało 21,63 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,72 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,90 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od czerwca do listopada ub.r. zadeklarowało 10,24 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,68 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,52 proc. czytelników, czyli o 1,36 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,81 proc. do 4,88 proc.
Tygodniki 15-75 | czerwiec 2015 : listopad 2015 | czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,63% | 22,35% |
Życie na Gorąco | 13,90% | 14,09% |
Chwila dla Ciebie | 10,48% | 10,80% |
Angora | 10,24% | 9,56% |
Newsweek | 7,52% | 6,16% |
Auto Świat | 5,35% | 5,33% |
Wprost | 4,88% | 4,81% |
To & Owo | 4,64% | 4,02% |
Twoje Imperium | 4,38% | 4,07% |
Polityka | 4,07% | 3,75% |
Gość Niedzielny | 3,75% | 3,80% |
Na Żywo | 3,70% | 3,57% |
Takie jest Życie | 3,21% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,43% | 2,69% |
Motor | 2,36% | 2,24% |
Rewia | 2,16% | 2,40% |
W Sieci | 2,13% | 1,31% |
Świat & Ludzie | 2,01% | 1,83% |
Dobry Tydzień | 1,03% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,64% | 0,42% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,37% | 0,44% |
Tygodnik Siedlecki | 0,34% | 0,65% |
W grupie 16-59 lat liderem w fali czerwiec - listopad 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,59 pkt. proc. do 21,29 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,45 proc.; w dół o 0,28 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,59 proc.; + 0,95 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 | czerwiec 2015 : listopad 2015 | czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,29% | 21,88% |
Życie na Gorąco | 12,45% | 12,73% |
Angora | 10,59% | 9,64% |
Chwila dla Ciebie | 9,14% | 10,10% |
Newsweek | 8,30% | 6,62% |
Auto Świat | 6,35% | 6,09% |
Wprost | 5,16% | 4,90% |
To & Owo | 4,61% | 3,91% |
Polityka | 4,09% | 3,43% |
Twoje Imperium | 3,85% | 3,38% |
Na Żywo | 3,21% | 3,39% |
Gość Niedzielny | 2,88% | 3,13% |
Motor | 2,68% | 2,41% |
Takie jest Życie | 2,67% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,30% | 2,52% |
W Sieci | 2,07% | 1,26% |
Rewia | 1,84% | 1,97% |
Świat & Ludzie | 1,74% | 1,57% |
Dobry Tydzień | 0,66% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,49% | 0,42% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,36% | 0,43% |
Tygodnik Siedlecki | 0,33% | 0,63% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,21 proc. respondentów, czyli o 0,12 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 10,06 proc. do 10,13 proc.
Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo poszło do góry o 0,05 pkt. proc. i wyniosło 8,27 proc.
Dwutygodniki 15-75 | czerwiec 2015 : listopad 2015 | czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 11,21% | 11,09% |
Pani Domu | 10,13% | 10,06% |
Tina | 8,27% | 8,22% |
Naj | 7,78% | 8,00% |
Viva | 7,40% | 6,97% |
Gala | 6,41% | 6,79% |
Z Życia Wzięte | 6,04% | 5,86% |
Party Życie Gwiazd | 5,63% | 5,42% |
Tele Świat | 4,26% | 3,84% |
Show | 3,53% | 3,47% |
Świat Seriali | 2,89% | 2,61% |
Takie jest Życie | 2,76% | 3,50% |
Sukcesy i Porażki | 2,51% | 2,49% |
Super TV | 1,83% | 1,52% |
Relaks | 1,72% | 1,47% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,63% | 1,75% |
Bravo | 1,58% | 1,89% |
Bravo Sport | 1,44% | 1,53% |
Tele Max | 1,40% | 1,17% |
TV14 | 0,87% | 1,14% |
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,06 pkt. proc. do 9,98 proc.
Dwutygodniki 16-59 | czerwiec 2015 : listopad 2015 | czerwiec 2014 : listopad 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 9,98% | 10,04% |
Pani Domu | 9,56% | 9,44% |
Viva | 8,31% | 7,40% |
Tina | 8,20% | 7,91% |
Naj | 7,74% | 7,95% |
Gala | 7,04% | 7,27% |
Party Życie Gwiazd | 6,32% | 5,95% |
Z Życia Wzięte | 5,20% | 5,45% |
Tele Świat | 4,27% | 3,86% |
Show | 4,08% | 3,96% |
Świat Seriali | 2,84% | 2,61% |
Takie jest Życie | 2,45% | 3,24% |
Sukcesy i Porażki | 1,99% | 2,39% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,89% | 2,03% |
Super TV | 1,82% | 1,44% |
Bravo | 1,75% | 1,93% |
Bravo Sport | 1,66% | 1,61% |
Relaks | 1,41% | 1,28% |
Tele Max | 1,25% | 1,04% |
TV14 | 0,75% | 1,01% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W październiku i listopadzie 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników