Elon Musk uspokaja reklamodawców ws. zmian na Twitterze
Podczas spotkania z przedstawicielami branży marketingowej Elon Musk zapewnił, że na Twitterze zmarginalizowany zostanie spam, a platforma ma być źródłem ciekawych i rozrywkowych treści. Miliarder ogłosił, że wprowadzone ledwie dzień wcześniej nowe oznaczenie „Konto oficjalne” zostanie wycofane.
Na środowej telekonferencji z reklamodawcami Elon Musk zapowiedział, że wszystkie profile zaangażowane w rozpowszechnianie nieprawdziwych, oszukańczych treści, będą usuwane z Twittera. Podkreślił, że platforma ma być źródłem treści prawdziwych, interesujących i rozrywkowych.
Po przejęciu Twittera przez Muska i przeprowadzeniu zwolnień sięgających połowy łącznej liczby pracowników część globalnych koncernów (m.in. Volkswagen Group, General Motors, United Airlines, Mondelez, General Mills) wstrzymała działania reklamowe na platformie, to samo radziły swoim klientom niektóre holdingi marketingowe (m.in. Mediabrands).
Musk w zeszły piątek przyznał we wpisie twitterowym, że platforma zanotowała ostatnio ogromny spadek przychodów reklamowych (stanowią one ponad 90 proc. jej łącznych wpływów). Winą obciążył za to „grupy aktywistów wywierających presję na reklamodawców”, zarzucając im, że „próbują zniszczyć wolność słowa w Ameryce”. Zwrócił uwagę, że nie wprowadzono ostatnio żadnych zmian w zakresie moderacji treści na Twitterze.
Na telekonferencji zachęcał reklamodawców do powrotu na platformę. - Ludzie powinni jeszcze raz spojrzeć na Twittera i uznać, że to dobra rzecz - podkreślił.
Zapowiedział, że na platformie pojawią się szybko nowe funkcjonalności, m.in. możliwość płatności między użytkownikami. Musk dodał, że na Twitterze będzie obowiązywała wolność słowa, ale nie wolność hejtu - negatywne treści nie będą eksponowane. - Jest wielka różnica między wolnością słowa a wolnością zasięgu - stwierdził (w języku angielski to gra słów: „freedom of speech” i „freedom of reach”).
„Konta oficjalne” znikają zaraz po wprowadzeniu
W ostatnich dniach na Twitterze wprowadzono nowy sposób oznaczania autentycznych profili - szary napis „Konto oficjalne”. Znacznik pojawił się także na niektórych polskich proilach.
Taka nowość. pic.twitter.com/FxeicFeOTv
— Jan Kunert (@Jan_Kunert) November 9, 2022
- Otrzymają go konta instytucji rządowych, firm, partnerów biznesowych, najważniejszych podmiotów medialnych, wydawców i niektórych postaci publicznych. Nie będzie możliwości zakupu tego znacznika - zapowiedziała we wtorek Esther Crawford, szefowa nowy produktów w Twitterze.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
To już jednak przeszłość. W środę Elon Musk stwierdził na Twitterze, że „zabił” tę opcję, uzasadniając, że dużo lepszym rozwiązaniem jest niebieski znacznik dostępny w ramach usługi subskrypcyjnej Blue.
Zaznaczył, że niebieski znacznik jest na razie dostępny w wybranych krajach, tylko w aplikacji Twittera na iOS. - Jak rozwiążemy sprawy, rozszerzymy ją globalnie na wszystkie platformy - zapowiedział.
Blue check will be the great leveler
— Elon Musk (@elonmusk) November 9, 2022
- Zauważcie proszę, że w najbliższych miesiącach Twitter będzie robił dużo głupich rzeczy. Zachowamy to, co działa & zmienimy to, co nie działa - stwierdził.
Please note that Twitter will do lots of dumb things in coming months.
— Elon Musk (@elonmusk) November 9, 2022
We will keep what works & change what doesn’t.
Fałszywe profile ze znacznikiem Blue
Znacznik w ramach pakietu Blue, dostępnego za 8 dolarów miesięcznie, zaczął być już nadużywany przez niektórych użytkowników. Pojawiły się fałszywe konta m.in. byłego prezydenta USA George’a W. Busha (napisano, że lubi zabijać Irakijczyków i podoba mu się nowa opcja w ramach Blue) i byłego premiera Wielkiej Brytanii Tony’ego Blaira.
Użytkownicy komentujący te wpisy zwracali uwagę, że potwierdzają one, że nowy pakiet w ramach Blue pozwala na nadużycia. Fałszywe konta Busha i Blaira zniknęły kilka godzin po publikacji na nich kontrowersyjnych wpisów.
Twitter Blue is going about as well as everyone predicted, and it's an amazing spectacle to watch. Like a train crash filled with glitter. pic.twitter.com/Icb3vru3Ca
— matt ratt (@MisterRatt) November 10, 2022
Ponadto niebiecki znacznik Blue kupił właściciel profilu @SzAt_0, w którym dodano nazwę Twitter i logo platformy jako grafikę profilową. Na koncie zachęcano do inwestycji w kryptowaluty i odsyłano do serwisu twitter-blue.com (ta domena jest nadal na sprzedaż).
⚠️WARNING—a “Twitter” BLUE CHECKMARKED @verified account now is running a crypto scam. This is the @TwitterBlue $8 checkmark problem everyone warned Elon Musk about. How many people are going to assume it is real by the Twitter + blue ✔️? @TwitterSupport pic.twitter.com/z3Hj0x3qU4
— Eric Feigl-Ding (@DrEricDing) November 9, 2022
Odwiedzalność Twittera 20 proc. w górę
Według serwisu The Verge wewnętrzne dane wskazują, że liczba codziennych użytkowników platformy w ostatnich dniach zwiększyła się globalnie o 20 proc., a tylko w USA dynamika była jeszcze większa.
- Korzystanie z Twittera jest rekordowo wysokie lol - stwierdził Elon Musk. - Mam tylko nadzieję, że serwery się nie stopią! - dodał.
I just hope the servers don’t melt!
— Elon Musk (@elonmusk) November 8, 2022
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln.
Dołącz do dyskusji: Elon Musk uspokaja reklamodawców ws. zmian na Twitterze