Reklamy w TV Republika drożeją nawet 20-krotnie. Podano nowy cennik
Stawki za czas reklamowy w Telewizji Republika podwyższono właśnie nawet 22-krotnie, przy programie informacyjnym „Dzisiaj” 30 sekund kosztuje maksymalnie 12 tys. zł. Stacja, której brokerem jest Polsat Media, wielokrotnie wyższą oglądalność osiąga od dwóch tygodni.
W poprzedniej wersji cennika reklamowego Telewizji Republika, dostępnego w serwisie Polsat Media, stawka za 30-sekundowy spot w każdym paśmie wynosiła 550 zł (netto, bez rabatów).
Teraz dostępna jest już zaktualizowana oferta. Najwięcej kosztują reklamy przy programie informacyjnym „Dzisiaj”: 11,7-12 tys. zł za emisję we wtorek, 11,1-11,4 tys. zł w czwartek, 10,8 tys. zł w poniedziałek, a 10,5 tys. zł w środę. Dużo mniej trzeba zapłacić za spot w sobotę czy niedzielę - stawki zaczynają się od 4,8 tys. zł.
Czytaj też: 536 tys. widzów debiutu Danuty Holeckiej w TV Republika
Emisja spotu w paśmie „Republika po południu” lub „Wolne głosy” po godz. 17 to wydatek nawet 9,3-9,6 tys. zł, przy „Dziennikarskim pokerze” po godz. 18 - 8,7 tys. zł, a przy „Przeglądzie prasy niemieckiej” tuż przed godz. 20 - też 8,7 tys. zł.
Reklama przy porannym programie „Michał Rachoń. #Jedziemy” kosztuje maksymalnie 3,9 tys. zł, a przy wieczornym cyklu Jacka Sobali „Mówi się…” - do 6,6 tys. zł.
Polsat Media zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej TV Republika od 10 lat.
TV Republika z rekordową widownią
Oglądalność Telewizji Republika skokowo wzrosła po tym, jak 20 grudnia, zaraz po zmianie władz Telewizji Polskiej na mocy decyzji ministra kultury, przerwano emisję TVP Info (przywrócono ją, w nowej wersji, w zeszły piątek), TVP3 i TVP Polonia, a także „Wiadomości” (następnego dnia zastąpił je nowy program „19.30”), „Teleexpressu” i „Panoramy”.
Czytaj też: Lawina skarg na skandaliczne słowa w TV Republika. Szef KRRiT wszczął drugie postępowanie
Jak już podawaliśmy, od 20 do 28 grudnia średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 168 350 osób, podczas gdy od 1 do 19 grudnia było to 5 806 widzów (dane Nielsen Audience Measurement). W środę, po skandalicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka i Marka Króla w TV Republika o imigrantach, emisję swoich reklam w stacji wstrzymały mBank i IKEA Polska.
W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Stacja dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TV Republika drożeją nawet 20-krotnie. Podano nowy cennik