SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Przyjaciółki” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od listopada ub.r. do kwietnia br.

W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,03 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,12 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,09 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,08 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,92 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,13 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,41 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,12 proc. czytelników, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,95 proc.

>>> „Tele Tydzień”  liderem tygodników w Polsce (Top 68)

Wirtualnemedia.pl

listopad 2012 - kwiecień 2013

listopad 2011 - kwiecień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

28,03%

31,15%

Życie na Gorąco

17,09%

16,86%

Chwila dla Ciebie

14,08%

13,92%

Angora

11,13%

11,54%

Newsweek

8,12%

8,17%

Auto Świat

6,46%

6,38%

Wprost

5,95%

6,28%

Polityka

5,47%

5,91%

Twoje Imperium

4,87%

5,01%

To & Owo

4,61%

4,47%

Na Żywo

4,45%

4,46%

kropka tv

3,96%

-

Gość Niedzielny

3,94%

3,70%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,71%

3,81%

Rewia

3,01%

3,05%

Uważam Rze inaczej pisane

2,69%

2,94%

Teleprogramy

2,67%

3,51%

Motor

2,56%

2,83%

Świat & Ludzie

2,55%

2,13%

Super TV

2,35%

2,95%

Przekrój

2,18%

2,80%

Tele Max

1,40%

1,46%

Sieci

1,26%

-

Teraz

1,20%

-

Forum

1,11%

1,21%

Tygodnik Ostrołęcki

0,67%

0,72%

Tygodnik Siedlecki

0,65%

0,73%

Panorama Leszczyńska

0,50%

0,37%

Gazeta Regionalna

0,49%

0,66%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,47%

0,46%

MM Moje Miasto

0,45%

0,51%

City

0,24%

0,24%

Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik

0,17%

0,22%

Jarmark

0,15%

0,34%

Teraz Opole

0,05%

-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,60 proc. respondentów, czyli o 0,82 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,03 proc. do 13,44 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,56 pkt. proc. i wyniosło ono 12,91 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,70 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl

listopad 2012 - kwiecień 2013

listopad 2011 - kwiecień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Pani Domu

14,60%

15,42%

Przyjaciółka

13,44%

15,03%

Tina

12,91%

14,47%

Naj

11,70%

-

Viva

10,02%

10,49%

Gala

9,17%

9,45%

Z Życia Wzięte

8,14%

8,55%

Party Życie Gwiazd

7,01%

7,02%

Tele Świat

5,30%

5,45%

Show

4,67%

-

Takie jest Życie

3,75%

3,76%

Sukcesy i Porażki

3,19%

3,07%

Świat Seriali

3,19%

3,58%

Bravo

2,79%

2,86%

Bravo Sport

2,10%

2,18%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,09%

1,64%

Grazia

1,79%

-

Relaks

1,39%

1,75%

TV14

1,20%

1,10%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia 2013 roku do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie listopad 2012 - styczeń 2013 - „Sieci”. Natomiast w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Jest taki dwutygodnik ogólnopolski "Gazeta Obywatelska Prawda jest ciekawa". Możne ktoś napisać czemu nie był uwzględniony w badaniu? Za małe czytelnictwo, nakład czy nie zostali zaliczeni z jakiś względów do badania?
odpowiedź