„Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Przyjaciółki” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od listopada ub.r. do kwietnia br.
W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,03 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,12 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,09 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,08 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,92 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,13 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,41 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,12 proc. czytelników, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,95 proc.
>>> „Tele Tydzień” liderem tygodników w Polsce (Top 68)
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 - kwiecień 2013 | listopad 2011 - kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 28,03% | 31,15% |
Życie na Gorąco | 17,09% | 16,86% |
Chwila dla Ciebie | 14,08% | 13,92% |
Angora | 11,13% | 11,54% |
Newsweek | 8,12% | 8,17% |
Auto Świat | 6,46% | 6,38% |
Wprost | 5,95% | 6,28% |
Polityka | 5,47% | 5,91% |
Twoje Imperium | 4,87% | 5,01% |
To & Owo | 4,61% | 4,47% |
Na Żywo | 4,45% | 4,46% |
kropka tv | 3,96% | - |
Gość Niedzielny | 3,94% | 3,70% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,71% | 3,81% |
Rewia | 3,01% | 3,05% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,69% | 2,94% |
Teleprogramy | 2,67% | 3,51% |
Motor | 2,56% | 2,83% |
Świat & Ludzie | 2,55% | 2,13% |
Super TV | 2,35% | 2,95% |
Przekrój | 2,18% | 2,80% |
Tele Max | 1,40% | 1,46% |
Sieci | 1,26% | - |
Teraz | 1,20% | - |
Forum | 1,11% | 1,21% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,67% | 0,72% |
Tygodnik Siedlecki | 0,65% | 0,73% |
Panorama Leszczyńska | 0,50% | 0,37% |
Gazeta Regionalna | 0,49% | 0,66% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% | 0,46% |
MM Moje Miasto | 0,45% | 0,51% |
City | 0,24% | 0,24% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,17% | 0,22% |
Jarmark | 0,15% | 0,34% |
Teraz Opole | 0,05% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,60 proc. respondentów, czyli o 0,82 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,03 proc. do 13,44 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,56 pkt. proc. i wyniosło ono 12,91 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,70 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 - kwiecień 2013 | listopad 2011 - kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 14,60% | 15,42% |
Przyjaciółka | 13,44% | 15,03% |
Tina | 12,91% | 14,47% |
Naj | 11,70% | - |
Viva | 10,02% | 10,49% |
Gala | 9,17% | 9,45% |
Z Życia Wzięte | 8,14% | 8,55% |
Party Życie Gwiazd | 7,01% | 7,02% |
Tele Świat | 5,30% | 5,45% |
Show | 4,67% | - |
Takie jest Życie | 3,75% | 3,76% |
Sukcesy i Porażki | 3,19% | 3,07% |
Świat Seriali | 3,19% | 3,58% |
Bravo | 2,79% | 2,86% |
Bravo Sport | 2,10% | 2,18% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,09% | 1,64% |
Grazia | 1,79% | - |
Relaks | 1,39% | 1,75% |
TV14 | 1,20% | 1,10% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia 2013 roku do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie listopad 2012 - styczeń 2013 - „Sieci”. Natomiast w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami