„Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od lutego do lipca 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od lutego do lipca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,43 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,99 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,89 proc. respondentów (wzrost o 1,43 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,41 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,40 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,88 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,39 pkt. proc.
>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie (Top 69)
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,61 proc. czytelników, czyli o 0,94 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,93 proc. do 6,36 proc.
Wirtualnemedia.pl | luty 2013 : lipiec 2013 | luty 2012 : lipiec 2012 |
Tygodniki PBC | procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,43% | 29,42% |
Życie na Gorąco | 17,89% | 16,46% |
Chwila dla Ciebie | 14,41% | 13,40% |
Angora | 11,88% | 11,49% |
Newsweek | 8,61% | 7,67% |
Auto Świat | 7,12% | 6,21% |
Wprost | 6,36% | 5,93% |
Polityka | 5,62% | 5,74% |
Twoje Imperium | 5,08% | 4,89% |
Na Żywo | 4,77% | 4,17% |
To & Owo | 4,72% | 4,56% |
Gość Niedzielny | 4,02% | 3,76% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,80% | 3,58% |
Rewia | 3,21% | 2,83% |
Motor | 2,94% | 2,63% |
Świat & Ludzie | 2,70% | 1,93% |
Teleprogramy | 2,48% | 3,00% |
Przekrój | 2,43% | 2,40% |
Super TV | 2,28% | 2,75% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,28% | 2,94% |
Tele Max | 1,43% | 1,45% |
Forum | 1,21% | 1,01% |
Sieci | 1,16% | - |
Teraz | 1,10% | 1,11% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,77% | 0,65% |
Tygodnik Siedlecki | 0,73% | 0,73% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,52% | 0,52% |
MM Moje Miasto | 0,36% | 0,47% |
City | 0,33% | 0,27% |
Teraz Opole | 0,04% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,20 proc. respondentów, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,80 proc. do 13,33 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,74 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,87 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | luty 2013 : lipiec 2013 | luty 2012 : lipiec 2012 |
Dwutygodniki PBC | procent respondentów | |
Pani Domu | 14,20% | 14,64% |
Przyjaciółka | 13,33% | 14,80% |
Tina | 12,74% | 13,24% |
Naj | 11,87% | - |
Viva | 10,18% | 10,05% |
Gala | 9,94% | 8,74% |
Z Życia Wzięte | 7,98% | 8,26% |
Party Życie Gwiazd | 7,48% | 6,82% |
Tele Świat | 5,45% | 5,06% |
Show | 4,98% | 3,99% |
Takie jest Życie | 4,11% | 3,98% |
Świat Seriali | 3,24% | 3,48% |
Sukcesy i Porażki | 3,18% | 2,88% |
Bravo | 2,71% | 2,64% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,22% | 1,68% |
Bravo Sport | 2,05% | 2,24% |
Grazia | 1,82% | - |
Relaks | 1,60% | 1,70% |
TV14 | 1,31% | 1,15% |
Forum | 1,24% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w lipcu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od lutego do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje