„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników
W okresie od kwietnia do września 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września 2013 roku sięgało 26,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,05 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,75 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,24 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,31 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,32 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,13 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,94 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,73 proc. do 6,20 proc. Tytuł ten był badany w tym roku tylko w kwietniu i maju, bo wydawca zawiesił korzystanie z badań PBC (więcej na ten temat).
Tygodniki |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
26,58% |
28,63% |
Życie na Gorąco |
17,75% |
16,91% |
Chwila dla Ciebie |
14,24% |
13,31% |
Angora |
12,32% |
11,19% |
Newsweek |
8,94% |
7,72% |
Auto Świat |
7,21% |
6,33% |
Wprost |
6,20% |
5,73% |
Polityka |
5,22% |
5,71% |
Twoje Imperium |
5,10% |
4,79% |
Na Żywo |
4,97% |
4,16% |
To & Owo |
4,85% |
4,45% |
Gość Niedzielny |
3,99% |
3,97% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,47% |
3,58% |
Rewia |
3,21% |
2,53% |
Motor |
2,89% |
2,67% |
Świat & Ludzie |
2,58% |
1,84% |
Przekrój |
2,38% |
2,17% |
Teleprogramy |
2,25% |
2,69% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,12% |
2,93% |
Super TV |
1,98% |
2,59% |
Tele Max |
1,48% |
1,39% |
Forum |
1,39% |
1,04% |
Teraz |
1,33% |
1,04% |
W Sieci |
1,06% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,75% |
0,59% |
Tygodnik Siedlecki |
0,74% |
0,70% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,49% |
0,49% |
City |
0,46% |
0,26% |
MM Moje Miasto |
0,45% |
0,48% |
Teraz Opole |
0,01% |
0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 13,91 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,69 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 12,35 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,49 proc. respondentów (do góry o 2,21 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki |
kwiecień 2013 : wrzesień 2013 |
kwiecień 2012 : wrzesień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Pani Domu |
13,91% |
14,19% |
Przyjaciółka |
13,40% |
14,69% |
Tina |
12,35% |
12,64% |
Naj |
11,49% |
9,28% |
Viva |
9,69% |
9,83% |
Gala |
9,68% |
8,54% |
Z Życia Wzięte |
8,06% |
8,16% |
Party Życie Gwiazd |
7,63% |
6,70% |
Tele Świat |
5,25% |
4,87% |
Show |
5,23% |
3,94% |
Takie jest Życie |
4,43% |
3,87% |
Świat Seriali |
3,41% |
3,42% |
Sukcesy i Porażki |
3,21% |
2,82% |
Bravo |
2,50% |
2,45% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,22% |
1,82% |
Bravo Sport |
1,92% |
2,19% |
Grazia |
1,91% |
- |
Relaks |
1,77% |
1,42% |
TV14 |
1,35% |
1,18% |
Forum |
1,19% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do września 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a we wrześniu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od kwietnia do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników