SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Super Express" straci reklamy spółek Skarbu Państwa? Wydawca: nie obawiam się, nie jesteśmy "Gazetą Wyborczą"

Czy „Super Express” i inne media z Grupy ZPR stracą wpływy z reklam spółek Skarbu Państwa po zmianie władzy? - Nie obawiam się tego. Nie jesteśmy „Gazetą Wyborczą” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel ZPR Media.

W 2015 roku po wygranych wyborach parlamentarnych przez Prawo i Sprawiedlowość zmienił się rynek reklamowy ze strony spółek Skarbu Państwa. Państwowe podmioty ścięły wydatki w wielu mediach. Już w pierwszej połowie 2016 roku kanał TVN odnotował spadek w tym obszarze o 43,1 proc., a TVN24 o 53,2 proc. 

Problem dotyczył także prasy - w tym najpopularniejszych tytułów jak m.in. „Faktu” należącego do Ringier Axel Springer. Udział reklam ze spółek Skarbu Państwa w przychodach „Faktu” w 2020 roku wynosił raptem 4 proc., a w kolejnym roku jeszcze mniej - 1,8 proc. Na drugim biegunie był konkurencyjny „Super Express” - odpowiednio 20 i 23,2 proc. 

Co z „Super Expressem” po wyborach?

Po ostatnich wyborach parlamentarnych niebawem prawdopodobnie dojdzie do zmiany władzy w naszym kraju. Czy wydawca „Super Expressu” nie obawia się utraty części wpływów ze spółek państwowych i że dziennik bywa postrzegany przez polityków za tytuł sprzyjający aktualnej jeszcze władzy?

- Nie obawiam się, że „Super Express” i czy stacje radiowe Time mogą stracić reklamy z instytucji państwowych - przyznał portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, szef Grupy ZPR.

I dodaje: „Wszyscy tak uważają, ale w rzeczywistości choćby „SE” to gazeta obkładana reklamami zarówno z jednej, jak i drugiej strony. Nie mieliśmy nigdy problemów. Nie jesteśmy „Gazetą Wyborczą”, która ulokowała się po jednej stronie. My staramy się być po stronie czytelników, a ci są interesujący dla reklamodawców, bo inne gazety do nich nie docierają. To czytelnicy z małych miast, wiosek, socjalni. Każda firma chce do nich dotrzeć.”

Kilka dni temu informowaliśmy po analizie danych Polskich Badań Czytelnictwa, że w trzecim kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt” - 118 632 egz. Było to o 10,31 proc. mniej niż rok wcześniej. Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 67 213 egz. zajął „Super Express”, który odnotował spadek o 11,61 proc. 

Z ostatniej analizy portalu Wirtualnemedia.pl wynikało także, że wpływy reklamowe „Super Expressu” przez trzy kwartały 2023 były o 9,9 proc. mniejsze w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku.  

ZPR Media nie ma obaw ws. TVP

ZRP Media realizuje także produkcje dla telewizji publicznej, m.in. teleturniej „Jaka to melodia?”. Benbenek pytany o to stwierdza: „Nie obawiam się zmian w kontraktach po ewentualnych nowych porządkach w TVP. Wykonujemy dobrze naszą pracę, a poza tym to nie są bardzo rentowne kontrakty. Władze telewizji wyciskały, jak mogły. „Jaka to melodia” to też dziś zupełnie inny produkt niż kiedyś. Rentowność nie jest duża i tak, a dla nas głównym źródłem przychodów pozostają obecnie streamingi zagraniczne.”

Po ponad dwóch tygodniach teleturniej „Jaka to melodia?” w sezonie 2023/2024 oglądało średnio 775 tys. osób - informowaliśmy w raporcie Wirtualnemedia.pl. 

Dołącz do dyskusji: "Super Express" straci reklamy spółek Skarbu Państwa? Wydawca: nie obawiam się, nie jesteśmy "Gazetą Wyborczą"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kris
No zdecydownaie nie sa GW, skad w ogole pomysl zeby to porownac? Pieniadz nie smierdzi, wiec idziemy tam gdzie on jest, prawda?
odpowiedź
User
Ania
Jest coś niezwykle przykrego, cynicznego i bucowatego w tych wypowiedziach. Szkoda, że padły.
odpowiedź
User
Czytacz
Przeczytałem tytuł artykułu i aż gębę otwarłem! Co za tekst! Mocne!
odpowiedź