„Tele Tydzień” najchętniej kupowany w I-III kwartale, wszystkie pisma yellow w czołówce tygodników
Wśród 10 najchętniej sprzedawanych tygodników w Polsce aż sześć pozycji zajmują pisma plotkarskie. Pierwsze miejsce jednak niezmiennie należy do telewizyjnego magazynu „Tele Tydzień - top 36 tygodników za pierwsze trzy kwartały 2018 roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 687 208 egz. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2017 roku była ona niższa o 4,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu uplasował się najpopularniejszy tygodnik yellow „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się w skali roku o 7,49 proc. do poziomu 485 686 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął kolejny tygodnik Bauera - „Twoje Imperium”. W pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła o 2,32 proc. do poziomu 312 105 egz.
Z szóstego na piąte miejsce awansował poradnikowy magazyn wydawany przez Bauera - „Chwila dla Ciebie”. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 252 493 egz., po spadku o 3,85 proc.
W czołowej szóste znalazł się jeszcze „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), który zanotował stratę o 8,73 proc. do 246 058 egz. Tytuł ten spadł z piątej lokaty.
Ogółem w top 10 zdecydowanie najwięcej, bo sześć pozycji zajęły tygodniki z segmentu yellow (są to wszystkie tygodniki z tego segmentu dostępne na rynku). Dwa miejsca należały do magazynów telewizyjnych. Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się tytuł poradnikowy oraz tygodnik opinii.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej kupowany w I-III kwartale, wszystkie pisma yellow w czołówce tygodników