Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół
W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 311 628 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,04 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 210 egz., notując spadek o 3,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,84 proc. i wyniosła 107 303 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,71 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średni wynik poszedł do góry aż o 40,49 proc. do 12 654 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.
Wpływy na tak duży wzrost sprzedaży tego dziennika miał fakt, że „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie stycznia br. do części nakładu przez kilka dni dołączała dodatki takie jak płyta CD „Rozliczenia Roczne 2015” i książki „Kodeks Pracy 2016”, „Kodeks Drogowy 2016” czy „Podatki 2016”. Np. wydanie „Rzeczpospolitej” z 5 stycznia br. z „Kodeksem Pracy” w kioskach sprzedało się w liczbie 43 618 egz.
Z piątej na szóstą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który odnotował największą stratę w zestawieniu. Jego wynik zmalał bowiem o 19,94 proc. do 19 208 egz.
ZKDP | styczeń | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 314 918 | 314 918 | 311 628 | 3 081 | 324 940 | 324 940 | 321 387 | 3 316 |
Super Express | 152 727 | 152 007 | 151 210 | 796 | 158 345 | 157 625 | 156 697 | 928 |
Gazeta Wyborcza | 173 846 | 153 929 | 107 303 | 44 810 | 185 642 | 168 860 | 116 437 | 50 184 |
Przegląd Sportowy | 27 550 | 27 550 | 26 692 | 517 | 28 555 | 28 555 | 27 608 | 574 |
Gazeta Polska Codziennie | 21 920 | 21 894 | 21 391 | 164 | 18 947 | 18 937 | 18 349 | 163 |
Dziennik Gazeta Prawna | 60 857 | 53 083 | 19 208 | 23 567 | 66 744 | 57 374 | 23 993 | 24 807 |
Rzeczpospolita | 60 170 | 60 077 | 12 654 | 36 369 | 58 403 | 57 924 | 9 007 | 38 797 |
Puls Biznesu | 12 483 | 10 050 | 1 646 | 5 637 | 14 027 | 10 703 | 1 657 | 6 277 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 238 | 4 895 | 1 197 | 1 499 | 5 402 | 4 915 | 1 440 | 1 487 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół
Sorry, ze średniej 150 tys. egzemplarzy...
Tak czy inaczej nie potrafię tu umieścić tych >70 tys. subskrybentów internetowych...