Viaplay Group sprzedaje producenta „Morderczyń”
Koncern Viaplay Gorup porozumiał się w sprawie sprzedaży firmy Paprika Studios produkującej filmy, seriale i programy. Transakcja ma mu dać kolejny zastrzyk pieniężny.
O umowie dotyczącej sprzedaży Paprika Studios poinformował pod koniec zeszłego tygodnia Jørgen Madsen Lindemann, prezes i CEO Viaplay Group, w sprawozdaniu koncernu za trzeci kwartał br. Nie podał, ile wyniesie cena.
Na transakcję muszą jeszcze zgodzić się akcjonariusze Viaplay Group. Jej najbliższe walne zgromadzenie zaplanowano na 10 stycznia. Akcjonariusze zdecydują wtedy, czy zgodzić się na emisję 4 mld akcji firmy po 1 koronę za sztukę. 3,1 mld walorów mają kupić Canal+ i PPF, a 0,9 mld - jej pozostali obecni inwestorzy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Paprika Studios działa w dziewięciu krajach z Europy Środkowo-Wschodniej. Zajmuje się produkcją filmów, seriali i programów (zarówno fabularnych, jak i dokumentalnych), ostatnio realizowała rocznie ponad 600 godzin treści. Produkuje nie tylko na potrzeby Viaplay Grkup, lecz także innych nadawców
W Polsce spółka funkcjonuje od wiosny 2021 roku, nakręciła m.in. pierwszy polski serial fabularny Viaplay „Morderczynie” (na podstawie książki Katarzyny Bondy), który pojawił się na platformie pod koniec października br., oraz cykl dokumentalny „Human to human” o uchodźcach z Ukrainy.
Czytaj też: Kim jest Karolina i kobiety w jej otoczeniu? Rozmawiamy z Mają Pankiewicz, gwiazdą serialu „Morderczynie”
W ub.r. polska spółka Paprika Studios osiągnęła 34,95 mln zł (z czego 14,46 mln zł od innych spółek zależnych Viaplay Group), 2,05 mln zł zysku operacyjnego i 1,48 mln zł zysku netto, wobec 6,46 mln zł wpływów i 361,2 tys. zł straty netto rok wcześniej.
Viaplay Group bez spółek producenckich i brytyjskiego nadawcy
Dwa lata temu Viaplay Group sprzedała większość swoich spółek produkujących filmy i seriale dokumentalne, głównie w Skandynawii. Koncern Fremantle kupił 12 z nich, m.in. duńską Strong Productions, norweską Monster oraz szwedzkie Strix Television i Baluba.
Natomiast brytyjska firma NENT Studios UK została przez Viaplay Group sprzedana All3Media. Wszystkie te transakcje uzasadniono tym, że koncern więcej inwestuje w swój biznes streamingowy.
Pod koniec listopada br. Viaplay Group uzgodniła sprzedaż działającego w Wielkiej Brytanii i Irlandii nadawcy Premier Sports, którego kupiła w połowie ub.r. za 30 mln funtów. Po uzyskaniu zgód regulatorów spółka wróci do swojego poprzedniego właściciela - SSBL
Czytaj też: Viaplay ma problem ze sprzedażą praw sportowych. 2 mld euro za Premier League
W trzecim kwartale br. Viaplay Group osiągnęła wzrost przychodów o 14,2 proc. do 4,54 mld koron (w ujęciu organicznym dynamika wyniosła 7,4 proc.), a jej strata netto pogłębiła się z 86 do 693 mln koron. Na koniec września zadłużenie netto firmy (licząc z leasingiem) wynosiło 3,33 mld koron, wobec 2,23 mld kwartał wcześniej i 1,48 mld na koniec ub.r.
Koncern w lipcu ogłosił restrukturyzację, w ramach której do października pożegnał się z ponad 30 proc. pracowników. Planuje również wycofać się z większości rynków poza Skandynawią, w piątek Jørgen Madsen Lindemann zapowiedział, że firma działalność w krajach bałtyckich i Polsce zakończy do lata 2025 roku.
Dołącz do dyskusji: Viaplay Group sprzedaje producenta „Morderczyń”