SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Viaplay zaczyna walkę ze współdzieleniem kont? "Będziemy informować z wyprzedzeniem"

W ostatnim czasie niektórym użytkownikom Viaplay z Polski pojawiło się powiadomienie z prośbą o wybranie swojego gospodarstwa domowego. Biuro prasowe platformy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że o ewentualnym rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont, subskrybenci będą informowani z wyprzedzeniem. 

O tym, że Viaplay zamierza walczyć z udostępnieniem haseł, informowaliśmy w kwietniu. Platforma szacuje, że jedna trzecia subskrybentów, przekazuje dane do konta rodzinie lub znajomym. Na wybranych rynkach ograniczono dostęp do transmisji do jednego streamu w danym momencie (w Polsce to nadal dwa streamy). To ukróciło proceder o 80 proc. Pierwotnie Viaplay miał zacząć ograniczać dostęp do swoich treści osobom spoza gospodarstwa domowego latem.

Zdaniem  szefostwa platformy, walka z udostępnianiem hasłem jest naturalnym posunięciem wobec praktyk niektórych użytkowników. - To tak, jakbyś kupił bilet do kina i wychodząc, po obejrzeniu filmu, dawał bilet innej osobie, która mogłaby go obejrzeć za darmo. Następnie  wychodząc, przekazałaby ten sam bilet kolejnej osobie, która również mogłaby zobaczyć film bezpłatnie - mówił dyrektor generalny Viaplay Jørgen Madsen Lindemann.

Kiedy blokada użytkowników spoza domu?

Pod koniec września pierwsi użytkownicy Viaplay z Polski zaczęli otrzymywać specjalne powiadomienie. Użytkownicy forum.satkurier.pl piszą, że pojawiły się tam opcje: „Ustaw swoje gospodarstwo domowe w Viaplay”, „Wyloguj się”, „Nie w domu?”. Ostatnia pozwala na skorzystanie z serwisu streamingowego  na przykład podczas podróży. Na razie dostęp do kont w innych domostwach nie został ograniczony, ale po podobnych krokach nastąpiło to w przypadku Netfliksa w połowie 2023 roku. Niektórzy użytkownicy zauważyli, że ostatnio są częściej wylogowywani z aplikacji Viaplay. Takie działanie może utrudnić życie współdzielącym konto.

CZYTAJ TEŻ: Z Viaplay znikną gale KSW. Będą u innego dostawcy

Czy Viaplay zaczyna wdrażać walkę ze współdzieleniem kont? - W odniesieniu do zmian dotyczących zasad współdzielenia kont w serwisie Viaplay z osobami z innych gospodarstw domowych, o dalszych szczegółach, w tym wszelkich planowanych aktualizacjach w tym zakresie, będziemy informować naszych subskrybentów na bieżąco i z odpowiednim wyprzedzeniem - zapewnia Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy, która do lata 2025 roku ma wycofać się z Polski.

Walka z udostępnianiem haseł opłaciła się Netfliksowi. Chociażby na koniec II kwartału br. dodał 8,05 mln subskrybentów, zwiększając globalną bazę do 277,65 mln. Inne serwisy streamingowe chcą odnieść podobny sukces i zyskać dodatkowe przychody. Niedawno w ustawieniach konta Disney+ w Polsce pojawiła się informacja o dopłacie za użytkownika spoza gospodarstwa domowego. W przypadku tej platformy to 17,99 zł miesięcznie. W Netfliksie współdzielenie konta kosztowało do niedawna 9,99 zł miesięcznie, a po ostatniej podwyżce opłata wynosi 13 zł.

Viaplay w połowie 2025 r. zniknie z Polski

W połowie ub.r. Viaplay Group zapowiedziała, że w ramach restrukturyzacji wycofa się z większości rynków poza Skandynawią, m.in. z Polski. Kilka miesięcy temu Viaplay przestała u nas oferować roczny pakiet subskrypcyjny.

Oferta sportowa platformy jest już uboższa. Od początku obecnego sezonu mecze piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy, przez minione trzy lata obecne na Viaplay, są pokazywane przez kanały sportowe Polsatu. Natomiast prawa do niemieckiej Bundesligi od sezonu 2025/26 przejął należący do Cyfrowego Polsatu nadawca Eleven Sports i już od wiosny przyszłego roku będzie transmitował część meczów.

CZYTAJ TEŻ: Paprika Studios opuszcza Grupę Viaplay

W lutym br. Viaplay Group porozumiała się co do sprzedaży swojego biznesu na Litwie, Łotwie i w Estonii: prawa do transmisji przejął koncern TV3 Group, przenosząc subskrybentów Viaplay do swojej platformy Go3. Natomiast na początku kwietnia koncern zbył swoje brytyjskie kanały sportowe ich poprzedniemu właścicielowi SSBL Limited.

W konsekwencji od kwietnia w strukturze Viaplay Group działalność niepodstawową stanowi w całości rynek Polski. W drugim kwartale 2024 roku firma wypracowała u nas 193 mln koron przychodów i 2 mln zysku operacyjnego, a z platformy Viaplay na koniec czerwca korzystało 1,48 mln subskrybentów. Zaznaczono, że rok do roku ich liczba się zwiększyła.

Dołącz do dyskusji: Viaplay zaczyna walkę ze współdzieleniem kont? "Będziemy informować z wyprzedzeniem"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotrek
Fajny ten wija...zamiast godnie się pożegnać to kombinują...byli jedynie mocni F1 i ligą angielską...jakość cieniutka...taka mini piramidka..obiecywali i znikają!!!!
0 0
odpowiedź