SE.pl wyprzedził Wyborcza.pl i Fakt.pl, najmocniej przyciąga PrzeglądSportowy.pl (serwisy dzienników)
Portal „Super Expressu” wyprzedził Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników, a Fakt.pl pod względem liczby odsłon, awansując na pierwsze miejsce wśród witryn dzienników ogólnopolskich. Z miesiąca na miesiąc spore spadki odwiedzalności zanotowały PrzeglądSportowy.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl.
W lipcu br. serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 7,97 mln realnych użytkowników, czyli 28,51 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 98,99 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 10 minut i 18 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Mniej więcej jedna czwarta internautów odwiedziła też serwisy dwóch innych dzienników. Wyborcza.pl (Agora) zanotowała 7,2 mln użytkowników, 68,38 mln odsłon oraz 9 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,71 mln użytkowników, 91,36 mln odsłon oraz 14 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na Wyborcza.pl inaczej niż w serwisach „Super Expressu” i „Faktu” od ponad 5 lat obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec maja korzystało z niego 192 tys. użytkowników o 22 tys. więcej niż na koniec ub.r.
Dalej w zestawieniu są witryny dzienników o profilu gospodarczo-prawnym. Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 3,89 mln internautów wykonało 18,29 mln odsłon oraz spędziło średnio po 4 minuty i 25 sekund. Natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy serwisy: GazetaPrawna.pl (w zeszłym miesiącu miała 2,44 mln użytkowników i 7,22 mln odsłon), Dziennik.pl (2,34 mln użytkowników i 13,69 mln odsłon) oraz Forsal.pl (646,3 tys. użytkowników i 2,8 mln odsłon).
Na portalu „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) 2,15 mln internautów, wykonując 19,82 mln odsłon, spędziło średnio po 40 minut i 14 sekund. Natomiast w przypadku serwisu „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), który zanotował 425 tys. użytkowników i 3,61 mln odsłon, przeciętny czas korzystania wyniósł 21 minut i 54 sekundy.
Dzienniki Polska Press Grupy od wielu lat nie mają już zasięgu ogólnopolskiego, ale serwis Polskatimes.pl (miał w lipcu 1,38 mln użytkowników i 7,98 mln odsłon) zachował taki charakter, dlatego znalazł się w rankingu.
Z miesiąca na miesiąc SE.pl zyskał 4,1 pkt proc. zasięgu i 23,88 mln odsłon (to odpowiednio 16,8 i 31,8 proc. w górę), a średni czas korzystania z niego wydłużył się o minutę i 32 sekundy (czyli 17,5 proc.). Dzięki temu portal pod względem liczby użytkowników wyprzedził Wyborcza.pl, a w liczbie odsłon Fakt.pl, awansując na pozycję lidera.
W połowie lipca do SE.pl włączono 15 sekcji regionalnych Eska Info, poprzednio działających w ramach serwisu Eska.pl i pod własnym adresem EskaInfo.pl.
Wyborcza.pl z czerwca na lipiec zanotowała spadek zasięgu o 0,84 pkt proc. (3,2 proc.), zyskując 541,4 tys. odsłon i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to 0,8 i 7,7 proc. w górę). Natomiast na Fakt.pl zasięg wzrósł o 1,68 pkt proc. (7,5 proc.), liczba odsłon o 12,4 mln odsłon (15,7 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika o 59 sekund (8,3 proc.).
Procentowo najwięcej zyskała Polskatimes.pl. Witryna osiągnęła wzrost zasięgu o 1,01 pkt proc. (czyli 25,6 proc.), liczby odsłon o 1,98 mln (33 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 22 sekundy (16,5 proc.).
Za to PrzeglądSportowy.pl stracił 1,3 pkt proc. zasięgu i 604,9 tys. odsłon (to 14,4 i 3 proc. w dół), Wyborcza.biz - 0,49 pkt proc. zasięgu i 116,6 tys. odsłon (12,5 i 5,9 proc.), a Forsal.pl - 0,38 pkt proc. zasięgu i 14,1 tys. odsłon (14,1 i 0,5 proc.).
Natomiast PB.pl przy spadku zasięgu o 0,96 pkt proc. (38,7 proc.) zyskał 178,4 tys. odsłon (5,2 proc.) oraz 9 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania (73,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: SE.pl wyprzedził Wyborcza.pl i Fakt.pl, najmocniej przyciąga PrzeglądSportowy.pl (serwisy dzienników)
Chyba ten nowy zastępca naczelnego. Wyrasta nam nowy lider polskiego internetu, choć nie da się ukryć, że wcześniejsza naczelna portalu też wykonała gigantyczną pracę u podstaw. Obecny rozwój jest zupełnie naturalnym, zaplanowanym etapem ekspansji.