„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań dzienników (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lutym 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 484 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,24 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 560 egz., o 2,78 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 4,71 proc. do 2 866 egz.
Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,35 proc. do 1 731 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w lutym br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 14,53 proc. i wyniósł 612 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 822 egz., po spadku o 22,23 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 714 egz., po wzroście o 66,82 proc.
Podium, po awansie z 6. pozycji, uzupełnia „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 59,68 proc. do 594 egz.
Z 22. na 20. lokatę awansował „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 54 egz., po wzroście o 285,71 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 67,39 proc. do 30 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 17. na 21.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele sprzedaży e-wydań dzienników (dane za luty)
W druku spadło im o 23 proc., w e-wydaniach o 15 proc. Czekam teraz, aż wyjdzie Kurski i po raz kolejny zapewni, że im rośnie, bo przecież abonamenty. Zgodnie z linią Wyborczej: uwierzę, gdy zobaczę. Gdy zobaczę wiarygodne dane dotyczące WARTOŚCI sprzedanych abonamentów. Bo liczba naprawdę nic nie znaczy. Rozdają je na uczelniach za darmo, jeszcze w Wielkanoc mogłem zamówić roczny abonament z 50 proc. zniżką, który wprowadzili w Boże Narodzenie (strona z ofertą była aktywna, przestali ją tylko promować)... Pomijam nieustanne inne promocje... A jeśli chodzi o e-wydania, w Wielkanoc można było kupić Wielką Świąteczną (w druku za bodaj 8 zł) za okrągłą... złotówkę na ich własnym serwisie z e-prasą i e-bookami. Także panie Kurski, do dzieła! Bo wam nie jest wszystko jedno!
2017-05-06 11:11 Wyborcza jak zwykle na prowadzeniu W druku spadło im o 23 proc., w e-wydaniach o 15 proc. Czekam teraz, aż wyjdzie Kurski i po raz kolejny zapewni, że im rośnie, bo przecież abonamenty. Zgodnie z linią Wyborczej: uwierzę, gdy zobaczę. Gdy zobaczę wiarygodne dane dotyczące WARTOŚCI sprzedanych abonamentów. Bo liczba naprawdę nic nie znaczy. Rozdają je na uczelniach za darmo, jeszcze w Wielkanoc mogłem zamówić roczny abonament z 50 proc. zniżką, który wprowadzili w Boże Narodzenie (strona z ofertą była aktywna, przestali ją tylko promować)... Pomijam nieustanne inne promocje... A jeśli chodzi o e-wydania, w Wielkanoc można było kupić Wielką Świąteczną (w druku za bodaj 8 zł) za okrągłą... złotówkę na ich własnym serwisie z e-prasą i e-bookami. Także panie Kurski, do dzieła! Bo wam nie jest wszystko jedno!