SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,82 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 443 egz., o 15,01 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 5,53 proc. do 2 920 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 12,97 proc. do 1 972 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Znalazła się ona oczko niżej.

W I półroczu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 11,89 proc. i wyniósł 704 egz.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 056

55 572

9 714

56 639

13,82%

Dziennik Gazeta Prawna

10 443

44 682

9 080

46 986

15,01%

Puls Biznesu

2 920

10 178

2 767

10 638

5,53%

Gazeta Wyborcza

1 972

146 542

2 266

162 096

-12,97%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 964

4 567

1 865

4 838

5,31%

Przegląd Sportowy

360

28 742

364

30 152

-1,10%

Gazeta Polska Codziennie

319

20 828

355

18 839

-10,14%

Fakt Gazeta Codzienna

211

291 909

235

315 480

-10,21%

Super Express

0

141 600

0

148 066

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 161 egz., po wzroście o 34,84 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 500 egz., po wzroście o 25 proc.

Na podium (po awansie z 14. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 238,35 proc. do 450 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,92 proc. i ostatecznie wyniósł 76 egz.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Echo Dnia

1 161

17 190

861

20 333

34,84%

Polska Dziennik Bałtycki

500

20 941

400

24 840

25,00%

Dziennik Łódzki

450

20 592

133

23 554

238,35%

Gazeta Pomorska

417

38 116

370

42 054

12,70%

Głos - Dziennik Pomorza

415

20 356

592

23 240

-29,90%

Polska Głos Wielkopolski

411

27 223

323

30 868

27,24%

Gazeta Codzienna Nowiny

316

14 997

152

16 447

107,89%

Dziennik Zachodni

287

34 952

164

40 759

75,00%

Gazeta Wrocławska

234

14 652

201

16 829

16,42%

Gazeta Lubuska

219

18 427

282

20 616

-22,34%

Gazeta Krakowska

198

14 999

214

17 118

-7,48%

Express Bydgoski

177

10 366

136

11 224

30,15%

Nowości - Dziennik Toruński

167

11 677

109

12 865

53,21%

Dziennik Polski

153

16 977

175

19 319

-12,57%

Nowa Trybuna Opolska

150

12 544

155

14 724

-3,23%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

106

12 629

55

15 020

92,73%

Kurier Lubelski

90

3 815

69

4 391

30,43%

Kurier Poranny

86

4 822

51

5 433

68,63%

Polska Metropolia Warszawska

83

3 166

85

3 948

-2,35%

Gazeta Współczesna

76

5 545

104

6 588

-26,92%

Kurier Szczeciński

64

9 889

62

11 433

3,23%

Express Ilustrowany

58

24 935

44

29 192

31,82%

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
conf
Kolejny sukces wyborczej,;) gratulujemy;)
0 0
odpowiedź
User
Pora
Moze ktoś wreszcie porządnie sprawdzi te dmuchana sprzedaż ewydan
0 0
odpowiedź
User
Maciek
Ciekawe dlaczego osoby nie czytające GW interesuje jej sprzedaż. Poza tym skąd wiedzą jaka jest jej zawartość jeśli oni o ile w ogóle to czytają wSieci, słuchają RM ? To ma być obiektywizm ? Ilu zaślepionych fanów PiSu czy ONR regularnie czyta coś z drugiej strony ? DGP, Przegląd, Politykę itd. ? Większość jest ślepa i głucha, opiera się na tym co powie wódz Jarek, o.Rydzyk czy przeczyta w Gazecie Polskiej Codziennie...to jak zamknięta klatka.
0 0
odpowiedź