Rozdano Złote Spinacze 2016: najwięcej dla Havas PR, MSL Group, Komunikacja Plus i Garden of Words
Związek Firm Public Relations wręczył nagrody w 27 kategoriach tegorocznej, XIV edycji konkursu Złote Spinacze za najlepsze projekty public relations. Po sześć statuetek otrzymały agencje MSLGroup i Havas PR, a po 5 nagród odebrały Garden of Words i Komunikacja Plus.
Agencja Havas PR dwie statuetki otrzymała wspólnie z Samsung Electronics Polska za akcję „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens”, kolejne dwie wspólnie z 3M Poland za działania „Starcie Szlifierzy” i po jednej wspólnie z: BMW Group Polska (akcja „Droga do mistrzostwa” oraz z Sanofi (działania dla marki Emolium pod hasłem „Atopowi bohaterowie”).
Agencji MSLGroup przyznano trzy różne nagrody za komunikację przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive i po jednej za projekty dla: PlayStation Polska „Skarb Nathana Drake’a”, dla marki Malma „Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, expert włoskiej kuchni” i dla marki Wyborowa (Pernod Ricard) pod hasłem „The Venture”.
Pięć statuetek trafiło do agencji Komunikacja Plus. W dwóch kategoriach nagrodzono projekt „Czystsze powietrze dla wrocławian” (Kogeneracja z Grupy EDF), w kolejnych dwóch działania dla Biura Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 (Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016”. Piątą nagrodę agencja dostała za działania dla spółki Przewozy Regionalne - „Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016”.
Także agencję Garden of Words nagrodzono w pięciu różnych kategoriach. W trzech – za działania prowadzone wspólnie z agencjami Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet i Blue Ivy dla firmy IKEA pod hasłem „Kuchnia spotkań IKEA”. Pozostałe dwie statuetki przyznano za projekty dla Żywiec Zdrój „Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój” i „Po Stronie Natury - Żywiec Zdrój”.
W tym roku po raz pierwszy jurorzy przyznali nominowanym projektom statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W Kategoriach głównych i sektorowych jurorzy przyznawali Złotego, Srebrnego i Brązowego Spinacza, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złotego Spinacza.
Lista projektów nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2016
Kategorie Główne
PR korporacyjny
SREBRO:
- Świeć się z Energą Grupa Energa - Q&A Communications
- Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
PR produktu:
SREBRO:
– „Skarb Nathana Drake’a” - MSLGROUP, PlayStation Polska
BRĄZ:
- „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” - Havas PR, Samsung Electronics Polska
– “Jedno życzenie Pampers I UNICEF” - Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa:
ZŁOTO:
– Czystsze powietrze dla wrocławian - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
SREBRO:
– „Polacy wreszcie mają własną wyścigówkę – Arrinerę!” - LoveBrands Relations
Kampania społeczna:
SREBRO:
- „Szlachetny Projekt Filmowy” - Stowarzyszenie Wiosna, Biuro Podróży Reklamy
– „Nie chcę być strażakiem” - Walk, Fundacja Integracja
BRĄZ:
– „HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia” - Planet PR
Komunikacja wewnętrzna:
ZŁOTO:
- „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów” - Castorama Polska, Made in PR
SREBRO:
– Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk - Grayling Poland , Novo Nordisk
Event komercyjny:
BRĄZ:
- “H&M Królestwo” - Endorfina Events , H&M, VML Poland
- „Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój” - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Event społeczny:
BRĄZ:
- Warszawski Weekend Księgarń Kameralnych”- Miasto Stołeczne Warszawa
- „7 miliardów Innych” - Pan Pikto, Belleville
- „Daj się oświecić” - PGE Obrót, ElPadre
Launch nowego produktu, usługi lub firmy:
ZŁOTO:
- „Droga do mistrzostwa” - BMW Group Polska, Havas PR, Initative Media
SREBRO:
– Ardor Auctions – Dom Aukcyjnych Motoryzacji Klasycznej”- Public Dialog, Ardor Auctions
Corporate Social Responsibility:
ZŁOTO:
- “Adamed SmartUP” - Fundacja Grupy Adamed, Walk
SREBRO:
- „Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce” - Martis Consulting, Grupa Lotos
BRĄZ:
- „Po Stronie Natury - Żywiec Zdrój”, Garden of Words
Social media:
ZŁOTO:
- „ Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, ekspert włoskiej kuchni” – MSLGROUP
SREBRO:
- „#12Zawodnik” - Bank Zachodni WBK, RED8
BRĄZ:
- „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultanst
Business-to-business:
ZŁOTO:
- “Starcie Szlifierzy” - Havas PR, 3M Poland
SREBRO:
- Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR Zoom bsc, Headlines Porter Novelli
BRĄZ:
- “The Venture” - MSLGROUP, Wyborowa Pernod Ricard
PR finansowy i relacje inwestorskie:
ZŁOTO:
- „Biomed-Lublin: pokonać fatum „polskiej krwi” - Lighthouse Consultants
SREBRO:
- Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Media relations:
ZŁOTO:
- Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
SREBRO:
- Ardor Auctions – Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej- Public Dialog, Ardor Auctions
Employer branding:
ZŁOTO:
- Program Laboratorium Kariery Polpharma” – Polpharma
SREBRO:
- „Od newcomera do lidera” - Linkleaders, Luxoft Poland
BRĄZ:
- „Poczuj miętę” - Capgemini Polska, MJCC
Content Marketing:
ZŁOTO:
- “Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA”, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
SREBRO:
- “Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Intel, Monday PR
BRĄZ:
- “By me – Porta KMI Poland”, Alert Media Communications
Custom Publishing
ZŁOTO:
- Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec
SREBRO:
- Akademia Roca – Łazienka dostępna - Solski BM, Roca Polska, Fabric Studio
- Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych - Publicon PR
Kategorie sektorowe
Technologia, IT, telekomunikacja:
SREBRO:
- „Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Intel, Monday PR
BRĄZ:
- „Spotkajmy się SAMi – przywracamy spotkaniom prawdziwy sens” - Havas PR, Samsung Electronics Polska
Finanse
ZŁOTO:
- #12ZAWODNIK - Bank Zachodni WBK, RED8
SREBRO:
- Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK - Bank Zachodni WBK, PR ZOOM bsc, Headlines Porter Novelli
BRĄZ:
- IQ = Innovation & Quality - Deutsche Bank Polska
Sektor spożywczy
SREBRO:
- „Przyjaciółka z Kalifornii” - People PR, California Prune Board
BRĄZ:
- Wargorr w Wedlu - 24/7Communication
- Podaruj radość, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
Kultura i media
ZŁOTO:
- Young Arts Festival - Fundacja Young Arts
SREBRO:
- Komunikacja przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
- Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO:
- HIVokryzja – Wyleczmy się - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
SREBRO:
- Atopowi Bohaterowie - Havas PR, Emolium/Sanofi
BRĄZ:
- „Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu” – Profile
Sport, turystyka, rekreacja
BRĄZ:
- „Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO:
- Kuchnia Spotkań IKEA - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
SREBRO:
- .KTW - niespodzianka pod „Spodkiem” - Imago Public Relations
- „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów klientów Castorama Polska” - Made in PR
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
ZŁOTO:
- „Czystsze powietrze dla wrocławian” - Komunikacja Plus, Kogeneracja z Grupy EDF
SREBRO:
- „Starcie Szlifierzy - Havas PR, 3M Poland
BRĄZ:
- Przewozy Regionalne kolejowym liderem podczas ŚDM 2016 - Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO:
- Znani Zaginieni”- Fundacja ITAKA Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
SREBRO:
- “Open a door to Israel”- Partner of Promotion, Ambasada Izraela
BRĄZ:
- „TworzyMY atmosferę” – Profile
Kategorie specjalne
Kreatywność:
ZŁOTO:
- Kuchnia Spotkań IKEA - "IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2, Internet, Blue Ivy
Efektywność
ZŁOTO:
– „Znani Zaginieni” - Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska.
Dołącz do dyskusji: Rozdano Złote Spinacze 2016: najwięcej dla Havas PR, MSL Group, Komunikacja Plus i Garden of Words