Rośnie sprzedaż na chińskim rynku e-commerce
Coraz więcej chińskich firm i konsumentów robi zakupy w internecie.
W pierwszej połowie bieżącego roku wartość chińskiego rynku e-commerce wzrosła wobec analogicznego okresu roku ubiegłego o 60 proc., do 2,25 biliona juanów (331 miliardów dolarów) - wynika z raportu China e-Business Research Center.
Dla porównania, w całym 2009 roku transakcje B2B, B2C i C2C w Państwie Środka osiągnęły wartość 3,6 biliona juanów (530 mld USD).
China e-Business Research Center przewiduje, że w kilku najbliższych latach omawiany rynek będzie rozwijał się rocznie średnio o ponad 35 proc.
Na koniec czerwca w Chinach było 20,7 tys. serwisów e-commerce, a do końca tego roku liczba ta ma wzrosnąć do 23 tys.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż na chińskim rynku e-commerce