Nowa identyfikacja wizualna Rolls-Royce'a
Marka premium Rolls-Royce zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Za projekt odpowiada agencja Pentagram.
Jak podano w komunikacie "pracujący nad nową identyfikacją wizualną Rolls-Royce'a zespół studia Pentagram spędził wiele godzin na rozmowach z projektantami samochodów, oraz w fabrykach aut".
Na nowy kolor przewodni marki wybrano fiolet (odcień o nazwie Purple Spirit), kojarzący się z bogactwem i siłą. Kolorystykę uzupełni różowe złoto (Rose Gold) o metalicznym odcieniu.
Typografia z lat 30-tych XX wieku i styl art-deco
Do przygotowania nowego logotypu posłużyły typografia z lat 30-tych XX wieku i styl art-deco. W nowej wersji zrezygnowano z członu "Motor Cars" na rzecz podwójnego "R". Zastosowano krój pisma Riviera Nights (poprzednio posługiwano się Gil Sans Alt).
Müller-Ötvös, chief executive Rolls-Royce'a, skomentował zmiany następująco: "Wraz ze wzrostem obecności marki w świecie digitalu nigdy nie było tak ważne, aby język wizualny firmy odzwierciedlał naszą pozycję wiodącej luksusowej marki na świecie. Wyruszyliśmy w fascynującą podróż unowocześniania tożsamości naszej marki, aby odzwierciedlić zmiany widoczne w naszym portfolio, demografię naszych klientów, ich styl życia i otaczający ich świat luksusu".
Poprzednia identyfikacja wizualna marki:
Nie tylko Rolls-Royce
Rolls-Royce to kolejna marka samochodowa, która zdecydowała się w ostatnim czasie na zmianę w obszarze brand identity. W marcu tego roku nowe logo zaprezentował niemiecki koncern BMW.
W ubiegłym roku, w związku ze strategią firmy zakładającą rozwój w zakresie elektromobilności i cyfryzacji, identyfikację wizualną odświeżył Volkswagen.
Niedawno nowe logo zaprezentował japoński Nissan.
Dołącz do dyskusji: Nowa identyfikacja wizualna Rolls-Royce'a