Ringier Axel Springer Media za 25 proc. udziałów Onetu zapłacił TVN 185 mln zł
Cena za pozostałe 25 proc. udziałów Onet Holding, które Ringier Axel Springer Media AG pod koniec kwietnia kupił od Grupy TVN, wyniosła 185 mln zł - podał Scripps Networks Interactive, właściciel TVN.
Wartość transakcji sprzedaży pozostałych 25 proc. udziałów Onet Holding podano w raporcie finansowym Scripps Networks Interactive za pierwszy kwartał br.
O sprzedaży tych udziałów poinformowano pod koniec kwietnia, nie podając wartości transakcji. - Zakup pozostałych udziałów w Onet Holding to naturalny krok biznesowy zgodny z naszą strategią cyfryzacji, który pozwoli nam na dalszą realizację planów rozwoju oferty produktów i usług - uzasadnił Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Media AG. - Planujemy kolejne inwestycje w tworzenie kontentu ze szczególnym uwzględnieniem treści mobilnych, formatu wideo i reklamy natywnej - zapowiedział.
Ringier Axel Springer Media przejął zarządzanie Onetem pod koniec 2012 roku, kiedy sfinalizował kupno od TVN 75 proc. udziałów Onet Holding. Zapłacił za nie 960 mln zł.
W trzecim kwartale ub.r. TVN poinformował Ringier Axel Springer, że zamierza skorzystać z opcji put w umowie dotyczącej sprzedaży pozostałych udziałów Onet Holding (mógł to zrobić w ciągu 20 dni po zaakceptowaniu sprawozdania finansowego firmy za rok obrotowy 2015). Firmy zaczęły negocjacje i pod koniec kwietnia zawarły umowę.
Tym samym łączna cena za Onet Holding wyniosła 1,15 mld zł. To trzy razy więcej niż 383 mln zł, które na początku 2014 roku Grupa o2 zapłaciła Orange Polska za Wirtualną Polskę.
Onet pod rządami Ringier Axel Springer: nowe władze, struktura i serwisy
W latach 2012-2014 w Grupie Onet zmieniła się większość kluczowych menedżerów, odszedł m.in. prezes Robert Bednarski (od dwóch lat jest dyrektorem Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej). Dwa lata temu CEO Grupy Onet został Aleksander Kutela.
Polski oddział Ringier Axel Springer Media zacieśnił współpracę redakcyjną i biznesową między swoim dotychczasowym pionem internetowym i Grupą Onet. Utworzono m.in. wspólny newsroom sportowy (od jesieni 2013 roku kieruje nim Michał Pol), na stronie głównej Onetu są promowane teksty z serwisów tytułów prasowych firmy, ich dziennikarze (m.in. Tomasz Lis, Agnieszka Burzyńska, Robert Feluś) prowadzą programy wideo emitowane także na Onecie i udostępniane potem na VoD.pl.
Ponad trzy lata temu uruchomiono wspólne biuro sprzedaży reklam Media Impact Polska, którym przez dwa lata kierował Jacek Dzięcielak, a od wiosny ub.r. szefem jest Marcin Boroszko. W połowie 2014 roku sformowano wspólną grupę zarządzającą Ringier Axel Springer Polska i Grupy Onet, na czele z Markiem Dekanem. Obecnie Grupa Onet-RAS Polska wprowadza nową strukturą wydawniczą, opartą na sześciu głównych segmentach: Onet, „Fakt”, Sport, moto & tech, business & lifestyle oraz treści premium.
Po zakupie Onetu Ringier Axel Springer Media przejął też większościowe udziały serwisów Skąpiec.pl, Opineo.pl i Jakdojade.pl oraz portal NK.pl.
Z badania Gemius/PBI wynika, że w marcu br. strony i aplikacje Grupy Onet-RASP zanotowały 21,14 mln realnych użytkowników i 2,85 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Ringier Axel Springer Media za 25 proc. udziałów Onetu zapłacił TVN 185 mln zł
185 mln zł odpowiada 25 proc. udziałów
Wyznacz grubość koperty.