SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieć handlowa rezygnuje ze sponsoringu piłki nożnej, bo piłkarze nie mogą w Katarze nosić tęczowych opasek

Sieć sklepów Rewe Group poinformowała, że rezygnuje ze sponsorowania niemieckiej reprezentacji piłkarskiej. To odpowiedź na decyzję FIFA o tym, że piłkarze żadnego z krajów nie mogą w trakcie meczów mundialowych w Katarze nosić tęczowej opaski "#OneLove" wspierającej społeczności LGBTQ.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

We wrześniu br. holenderska reprezentacja piłkarska zainicjowała akcję One Love, promującą równość oraz integrację. W jej ramach piłkarze występujący na trwających właśnie mistrzostwach świata w piłce nożnej w Katarze mieli nosić tęczowe opaski z hasłem "#OneLove" dając tym samym wyraz poparcia dla społeczności LGBTQ.

W akcję włączyły się reprezentacje Anglii, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Niemiec, Danii i Walii. FIFA zdecydowała jednak, że piłkarze, którzy ubiorą takie opaski podczas mundialowych rozgrywek będą karani żółtymi kartkami zaraz po rozpoczęciu meczu, a to oznaczałoby, że wielu piłkarzy mogłoby nie wejść na boisko. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że homoseksualizm w Katarze jest karany. Ostatecznie reprezentacje tych krajów zrezygnowały z założenia opasek.

Niemiecka sieć supermarketów Rewe Group, która sponsoruje niemiecką reprezentację piłkarską określiła decyzję FIFA skandaliczną.

- Skandaliczna postawa FIFA jest dla mnie całkowicie nie do zaakceptowania jako prezesa zróżnicowanej firmy i fana piłki nożnej - powiedział we wtorek szef Rewe Group Lionel Souque.

Prezydent FIFA Gianni Infantino powiedział w sobotę, że nadszedł czas, aby przestać mówić o polityce i skupić się na piłce nożnej.

W odpowiedzi na te decyzje FIFA, Rewe Group poinformowało, że zakończy sponsorowanie niemieckich piłkarzy, gdy wygaśnie kontrakt z końcem 2022 roku, a teraz zawiesza to partnerstwo i umowę. Firma jest sponsorem niemieckiej reprezentacji piłkarskiej od 2008 roku.

„Firma czuje się wezwana do wyraźnego zdystansowania się od stanowiska FIFA” - przekazano.

Rewe, które prowadzi 3700 sklepów spożywczych w całych Niemczech, odnotowało w 2021 r. przychody w wysokości 26,7 mld euro. Prowadzi również sieć dyskontów Penny, która jest obecna w kilku krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Dołącz do dyskusji: Sieć handlowa rezygnuje ze sponsoringu piłki nożnej, bo piłkarze nie mogą w Katarze nosić tęczowych opasek

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
glecz
Jeszcze przed mistrzostwami zapowiadali , że zakończą współpracę tak, że łaski nie robią.
odpowiedź
User
dawid
Jak uważam, że FIFA jest największym siedliskiem patologii i korupcji na świecie, tak z decyzja o zakazie manifestowania poglądów politycznych przez noszenie, tęczowych, zielonych, czy jakichkolwiek innych opasek jest bardzo dobrą decyzją.
odpowiedź
User
Wp
Piłka nożna to sport a nie ideologia.
odpowiedź