Reklamy w Polsacie w górę. Najdroższy „Kevin”
W grudniowym cenniku reklamowym Polsatu spoty są średnio o 7,7 proc. droższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy filmach „Kevin sam w domu” i „Kevin sam w Nowym Jorku” oraz serialu „Pierwsza miłość”.
„Kevin sam w domu” zostanie pokazany we wtorek 6 grudnia w ramach cyklu „Mega Hit”. Za emisję wtedy spotu trzeba zapłacić od 55 do 59,5 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty do ceny reklam 30-sekundowych). Przed rokiem spoty przy „Mega Hicie” były znacznie tańsze - najdroższe kosztowały 40,3 tys. zł. Obecnie ceny reklam przy pozostałych filmach, które stacja wyemituje w grudniu w ramach tego cyklu, wynoszą od 20 do 41,7 tys. zł.
Z kolei w wigilijny wieczór będzie można obejrzeć w Polsacie „Kevina samego w Nowym Jorku”. Reklamy przy tym filmie kosztują od 39,9 do 47,4 tys. zł.
Przypomnijmy, że rok temu Polsat początkowo nie umieścił „Kevina samego w domu” w świątecznej ramówce, ale po protestach internautów na Facebooku ostatecznie wyemitował ten film (więcej o całej sprawie). Decyzja okazała się słuszna - „Kevin sam w domu” przyciągnął 4,2 mln widzów, będąc w święta najchętniej oglądanym filmem ze wszystkich stacji.
W grudniowym cenniku Polsatu do najdroższych pozycji należy też „Pierwsza miłość”. Na spot w kolejnych blokach reklamowych przy serialu trzeba wydać maksymalnie 25,4, 46,2 i 36,5 tys. zł. Rok wcześniej takie reklamy kosztowały odpowiednio 19,7-20,7, 40,7 i 32,3 tys. zł.
Z zagranicznych seriali najkosztowniejszy dla marketerów jest emitowany w niedzielne wieczory „CSI Miami”, przy którym reklamy kosztują od 30,5 do 36 tys. zł, czyli zdecydowanie mniej niż przed rokiem, kiedy ich ceny wynosiły od 34,2 do 42 tys. zł. Za spot przy „Kościach” trzeba zapłacić 31,3-31,4 tys. zł, podczas gdy rok temu był to wydatek od 33,7 do 39,7 tys. zł.
W wieczornym paśmie informacyjnym Polsatu najdroższy jest blok reklamowy przed „Wydarzeniami”, kiedy emisja spotu kosztuje nawet 33,6 tys. zł - 3,8 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Na reklamę przed „Sportem” trzeba wydać maksymalnie 33,3 tys. zł. (wzrost o 3,9 tys. zł w skali roku), a na spot przed prognozą pogody - maksymalnie 31,7 (wzrost o 3,1 tys. zł).
Polsat udostępnił grudniową ofertę reklamową jako ostatni z głównych nadawców. W ubiegłym tygodniu sprzedaż reklam na grudzień rozpoczęły TVP (szczegóły tej oferty) i TVN (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: Reklamy w Polsacie w górę. Najdroższy „Kevin”
nie wiem jak można emitować setny raz tą samą chałę.. - jakiego pokroju ludzie to oglądają?...
żal.