Rafał Trydeński nowym szefem Unilever na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę
Rafał Trydeński, obecnie wiceprezes ds. sprzedaży na Polskę obejmie dodatkowo stanowisko head of country Poland, Baltics and Ukraine w Unilever, zastępując na tym stanowisku Jean - Francois Etienne’a.
Rafał Trydeński związany jest z Unileverem od 26 lat. W ciągu tego czasu pełnił role w praktycznie wszystkich działach firmy. Pracował między innymi na stanowiskach kierownika działu planowania Home & Personal Care na Polskę i kraje bałtyckie, dyrektora relacji z klientami w kanale nowoczesnym, dyrektora krajów nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia), dyrektora działu home care, oraz dyrektora sprzedaży w kanale nowoczesnym.
- Obejmując to stanowisko po 26 latach pracy w firmie, obejmuję je również w najbardziej ekscytującym momencie tego okresu. Nasi pracownicy pracują dziś w trybie pracy zdalnej oraz hybrydowej, a także mają możliwość wykonywania swoich obowiązków przez miesiąc z dowolnego miejsca na świecie. Równocześnie jesteśmy w trakcie wdrażania gigantycznych zmian w naszym modelu biznesowym z priorytetem, na to by prowadzić go w sposób odpowiedzialny. Postawiliśmy przed sobą ambitne cele i dokładamy wszelkich starań, by je zrealizować. Są to m.in. założenia, by do 2025 roku zbierać i przetwarzać więcej plastiku niż sprzedajemy, a do 2030 roku przejść na energię ze źródeł odnawialnych, zero emisji w naszej działalności i by 100% naszych składników ulegało biodegradacji. Przed nami wiele ekscytujących projektów, które dzięki pozytywnej energii zespołów, z pewnością wprowadzimy w życie - podkreśla Rafał Trydeński.
Jean-François Etienne na nowym stanowisku w Unileverze
Ustępujący z funkcji Jean-François Etienne obejmie nowo utworzone stanowisko szefa dywizji home care na Europę Wschodnią i DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria).
Unilever prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 148 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2021 r. wyniosły 52,4 mld euro.
Unilever w III kwartale br. odnotował 17,8 proc. wzrost obrotów do 15,8 mld euro (13,7 mld funtów), przy wzroście sprzedaży o 10,6 proc.w porównaniu z tym samym okresem w 2021. W rozmowie z inwestorami Alan Jope, ustępujący dyrektor generalny koncernu powiedział, że około 70 proc. marek należących do koncernów radzi sobie lepiej niż rynkowi rywale. Podkreślił, że firma nie chce skupiać się tylko na cenie, ale także na wartości.
Dołącz do dyskusji: Rafał Trydeński nowym szefem Unilever na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę