Publicis Groupe ze wzrostem przychodów i zysku, następca Maurice’a Levy’ego najpóźniej w lutym
W pierwszej połowie br. przychody holdingu marketingowego Publicis Groupe ze sprzedaży wzrosły w skali roku o 4,6 proc., do 4,6 mld euro. Jej nowy szef, następca Maurice Levy'ego ma być znany najpóźniej w lutym 2017 roku.
Przychody francuskiej grupy reklamowej wyniosły w okresie od stycznia do czerwca br. 4,6 mld euro i były wyższe w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku o 4,6 proc. Wzrósł również zysk netto Publicis Groupe w tym okresie - o 5 proc., do 381 mln euro.
Tak dobry wynik i wzrost przychodów grupa zawdzięcza głównie sukcesom odnoszonym w Europie - tu jej przychody wzrosły o 5,5 proc. w skali roku w pierwszym półroczu br. i o 7,3 proc. w drugim kwartale br.
W regionie Azji i Pacyfiku Publicis Groupe zanotowała wzrost o 5,5 proc. w drugim kwartale br., w Ameryce Łacińskiej - 4,8 proc., a na Bliskim Wschodzie i Afryce spadek przychodów na poziomie 1,5 proc.
Spadły też przychody całej grupy w Ameryce Północnej, a to głównie za sprawą utraty obsługi kilku kluczowych klientów na tamtym rynku, wśród nich m.in. Coca-Coli i koncernu Procter&Gamble. MediaVest w lutym tego roku utracił też obsługę firmy Walmart.
Do Publicis Groupe należą m.in. takie agencje jak Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Bartle Bogle Hegarty, StarcomMediaVest Group i ZenithOptimedia.
Podczas prezentacji wyników finansowych za pierwsze półrocze br. Maurice Levy, CEO Publicis Groupe, zapowiedział, że nazwisko jego następcy będzie znane najpóźniej w lutym 2017 roku. Pod uwagę brane są głównie osoby już pracujące w grupie. Jednym z kandydatów jest Arthur Sadoun, który obecnie pełni funkcję CEO w Publicis Communication.
Maurice Levy już pod koniec ub.r. zapowiedział, że w maju 2017 roku chce przejść na emeryturę. Z Publicis Groupe związany jest od 1987 roku.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe ze wzrostem przychodów i zysku, następca Maurice’a Levy’ego najpóźniej w lutym