Publicis Groupe tworzy agencję „Q” do obsługi Infiniti
Firma motoryzacyjna Infiniti Motor Co. konsoliduje swoje globalne konto kreatywne w Publicis Groupe, która tworzy agencję „szytą na miarę” do obsługi tego klienta o nazwie Publicis Q.
- To jedna z prawdziwych mocnych stron, budowanie rozwiązania wokół klienta - powiedział Phil York, dyrektor generalny ds. globalnej marki i marketingu w Infiniti. - "Q" w nazwie agencji nawiązuje do pierwszego samochodu Infiniti, Q45, który był naszym pierwszym samochodem sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych 31 lat temu. Więc rozmawiając o powrocie do naszych korzeni, naszych autentycznych japońskich korzeni, wydawało się bardzo właściwe użycie tego pseudonimu jako nazwy naszej wspólnej współpracy.
Producent samochodów współpracował z 10 różnymi agencjami kreatywnymi, cyfrowymi i społecznościowymi, w tym Crispin Porter + Bogusky w Stanach Zjednoczonych.
Infiniti przeniosło swoją siedzibę z powrotem do Jokohamy w Japonii z Hongkongu w zeszłym roku, aby zacieśnić współpracę z macierzystą firmą Nissan Motor Co.
- Pracowaliśmy nad tym, co jest istotą marki Infiniti i jak mamy się wyróżniać i przyciągać naszych klientów jutro i w przyszłości - mówi York. - Wykonaliśmy wiele pracy nad tym, a teraz potrzebujemy partnera agencyjnego, który może przełożyć tę pracę na komunikację skierowaną do klienta- dodaje.
Umowa z Publicis została zawarta na 3 lata. Obsługą mediową Infiniti zajmuje się OMD (Omnicom).
„Rygorystyczny”, dziewięciomiesięczny przetarg był prowadzony przez konsultanta MediaLink. Wśród pozostałych jego uczestników miały być m.in. podobno MDC, Omnicom i WPP.
Agencja Crispin Porter + Bogusky stworzyła hasło marki „Luxury Should Be Lived In” w 2018 roku, ma być nadal wykorzystywane w komunikacji Infiniti.
Pierwsza praca Publicis Q będzie dotyczyła wprowadzenia na rynek nowego SUV-a QX60 2022, który trafi do sprzedaży jesienią tego roku w Stanach Zjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe tworzy agencję „Q” do obsługi Infiniti