Portale w informacjach i publicystyce: WP zwiększa przewagę nad Onetem, Gazeta.pl i Interia najbardziej w górę
W kategorii informacyjno-publicystycznej zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma WP.pl, a na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl. W skali roku wszystkie czołowe portale zanotowały wzrosty zasięgu i liczby odsłon, WP.pl zwiększyła przewagę nad Onetem, a Gazeta.pl zmniejszyła stratę do TVN24.pl.
Według badania Gemius/PBI sekcję informacyjno-publicystyczną WP.pl w styczniu br. odwiedziło 10,82 mln internautów, którzy wykonali tam 285,4 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 45 minut i 54 sekundy.
WP.pl jest w tej kategorii zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Na Onecie strony informacyjno-publicystyczne zanotowały 8,6 mln odwiedzających i 156,55 mln odsłon, a na TVN24.pl - 7,5 mln użytkowników i 110,88 mln odsłon. Z tych ostatnich witryn internauta korzystał średnio przez godzinę, 12 minut i 56 sekund.
Z kolei SE.pl w tej kategorii zanotował tylko 7 minut przeciętnego czasu korzystania, Wyborcza.pl - 9 minut i 6 sekund, a Gazeta.pl - 13 minut i 54 sekundy.
W zestawieniu są cztery główne portale horyzontalne (WP, Onet, Interia, Gazeta.pl), trzy serwisy dzienników (Wyborcza.pl, Fakt.pl, SE) oraz po jednym serwisie stacji telewizyjnej (TVN24.pl) i radiowej (Radiozet.pl). Na liście nie ma natomiast m.in. o2.pl, bo w strukturze tego serwisu w badaniu Gemius/PBI nie wyodrębniono kategorii informacyjno-publicystycznej.
Z kolei cały portal naTemat.pl, w którym oprócz sekcji informacyjno-publicystycznej są działy Tech, Moto, Zdrowie, Popkultura i Styl życia, zanotował 5,89 mln użytkowników, 34,13 mln odsłon oraz 10 minut 23 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Na komputerach strony WP.pl z informacjami i publicystyką odwiedziło 5,68 mln internautów, wykonując 110,39 mln odsłon oraz spędzając średnio po 41 minut i 39 sekund, a witryny Onetu zanotowały 5,04 mln użytkowników, 78,77 mln odsłon oraz 31 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Na TVN24.pl w sekcji informacyjno-publicystycznej internauci spędzili przeciętnie godzinę, 52 minut i 23 sekundy, a na Radiozet.pl - godzinę, 16 minut i 12 sekund.
Na smartfonach i tabletach WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej miała 8,23 mln użytkowników, 175 mln odsłon oraz 31 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon - zanotowała ich więcej niż dwa kolejne portale: Gazeta.pl (48,27 mln przy 6,02 mln użytkowników) i Onet.pl (77,87 mln przy 5,76 mln użytkowników).
Ze stron informacyjno-publicystycznych TVN24.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 32 minuty i 46 sekund, a z analogicznych stron Wyborcza.pl - tylko przez 5 minut i 57 sekund.
W skali roku wszystkie portale w kategorii informacji i publicystyki zanotowały wzrosty zasięgu i liczby odsłon. WP.pl zyskała 6,27 pkt proc. zasięgu i 85,75 mln odsłon (to 19,9 i 43 proc. w górę), a także 8 minut i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (21,5 proc. w górę). Onet.pl osiągnął mniejsze wzrosty - o 2,68 pkt proc. zasięgu, 16,93 mln odsłon oraz minutę i 10 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,8, 12,1 i 3,6 proc. w górę).
TVN24.pl zyskał 4,54 pkt proc. zasięgu i 8,21 mln odsłon (20,9 i 8 proc. w górę), a Gazeta.pl - 8,27 pkt proc. zasięgu i 6,38 mln odsłon (47,4 i 9,6 proc.). W sekcjach informacyjno-publicystycznych obu portali zmalał średni czas spędzany przez internautów - w przypadku TVN24.pl o 13 minut i 13 sekund (czyli 15,3 proc.), a na Gazeta.pl - o 4 minuty i 32 sekundy (24,6 proc.).
Fakt.pl w tej kategorii zanotował wzrosty o 2,98 pkt proc. zasięgu i 5,63 mln odsłon (16,6 i 6,5 proc.), Interia.pl - o 4,82 pkt proc. zasięgu i 12,35 mln odsłon (31,2 i 20,8 proc.), Wyborcza.pl - 2,72 pkt proc. zasięgu i 5,62 mln odsłon (18,6 i 20,5 proc.), a SE.pl - 3 pkt proc. zasięgu i 17,86 mln odsłon (21,3 i 64,6 proc.).
Na stronach tego ostatniego portalu z newsami i publicystyką przeciętny czas korzystania przez internautę wydłużył się o minutę i 14 sekund (czyli 21,4 proc.), w przypadku analogicznych witryn Interii zmalał o minutę i 59 sekund (8,7 proc.), a na Fakt.pl spadł o minutę i 28 sekund (7,4 proc.).
W przypadku Radiozet.pl w styczniu ub.r. w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej kategorii informacyjno-publicystycznej.
Dołącz do dyskusji: Portale w informacjach i publicystyce: WP zwiększa przewagę nad Onetem, Gazeta.pl i Interia najbardziej w górę