Oglądalność TVN24 w styczniu wzrosła o 30 proc., traci TVP Info. TV Republika najbardziej w dół
W styczniu br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,84 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 30,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Traci TVP Info
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,53 proc. (po spadku o 2,83 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,10 proc. udziału, po wzroście względem stycznia 2018 roku o 1,47 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji została dodatkowo skorygowana wraz z początkiem tego roku w celu ujednolicenia pasm.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1 proc. Jego wynik względem stycznia zeszłego roku wzrósł o 20,31 proc.
Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu TV Republika, której wynik zmniejszył się o 41,51 proc. do 0,03 proc. udziału.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w styczniu br. wyniósł 0,002 proc.
Największy udział (5,26 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 30,36 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 1,46 proc. do 4,53 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 31,07 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,45 proc. udziału, do góry o 4,62 proc.), a trzeci był Polsat News (0,73 proc.; - 0,95 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj TVN24 BiS - udział tej stacji wzrósł o 48,95 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 52,94 proc. do 0,02 proc., również i w tym ujęciu miała TV Republika.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,27 proc. udziału, po wzroście o 32,80 proc.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność TVN24 w styczniu wzrosła o 30 proc., traci TVP Info. TV Republika najbardziej w dół