SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskapresse porządkuje działalność w internecie

Grupa Wydawnicza Polskapresse wdraża nową strategię internetową. Wjej ramach zmieni się funkcjonowanie redakcji gazet, odświeżonezostaną istniejące serwisy internetowe i powstaną nowe. Grupapołączy też kompetencje technologiczne w nowej spółce.

- Główny biznes dla nas to cały czas wydawanie gazet. Przyszłośćzwiązana jest jednak z rozwojem internetu - podkreślaGrzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresseodpowiedzialny za internet. Obecnie Grupa dysponuje czteremaserwisami informacyjnymi: Polskatimes.pl, Wiadomosci24.pl,Naszemiasto.pl, Telemagazyn.pl. W marcu br. odwiedziło je średnio2,7 mln użytkowników, co dało całej Grupie piąte miejsce wkategorii Informacje, publicystyka, media w badaniu MegapanelPBI/Gemius. W ramach spółki funkcjonują też ogłoszeniowe serwisyGratka.pl i Alegratka.pl oraz motoryzacyjny Motofakty.pl.

Witryny informacyjne Polskapresse będąstopniowo odświeżane. Zmiany przechodzi obecnie Telemagazyn.pl,który ze strony prezentującej wyłącznie program telewizyjnyposzerzony został m.in. o informacje ze świata show biznesu. - Nieidziemy w stronę Plotka - zapewnia jednak Haftarczyk.

W ostatnim miesiącu nowe funkcjonalności pojawiły się w teżserwisie Wiadomosci24.pl, publikującym teksty dziennikarzyobywatelskich. Stał się on bardziej społecznościowy. W profilachużytkowników pojawiła się m.in. możliwość wgrywania swoich zdjęć,wprowadzone zostały nowe możliwości porozumiewania się międzyużytkownikami, np. interaktywna ściana i blimp, uruchomiono grupydyskusyjne.

Za kilka tygodni nową szatę graficzną otrzyma NaszeMiasto.pl, aw tym roku odświeżona zostanie strona łódzkiego "ExpressuIlustrowanego". Polskapresse planuje też kolejne zmiany w serwisachposzczególnych dzienników funkcjonujących w ramach witrynyPolskatimes.pl, które zostały odświeżone już pod koniec lutego br.(w marcu zamknięto część regionalnych wydań "Polski") - Skorzystamytutaj z doświadczeń pozyskanych z obserwacji dotychczasowej strony"Polski Kuriera Lubelskiego", której po przejęciu tytułu nieusunęliśmy - tłumaczy wiceprezes Polskapresse. Naregionalnych stronach "Polski" pojawiły się już np. blogi, którychliczba jest stopniowo zwiększana.

Jednak najważniejszą zmianą w serwisach Polskapresse będzierozpoczęcia publikowania w nich informacji na bieżąco, a nie tylkoartykułów z papierowego wydania z dnia poprzedniego. Rewolucję tępoprzedzi zmiana funkcjonowania poszczególnych redakcjidzienników.

- Nasi dziennikarze nie będą pisać artykułów do dzienników, jakto się działo dotychczas, ale będą przygotowywać kontentinformacyjny. Będzie on potem trafiał w różnej formie doposzczególnych pól eksploatacji, czyli do serwisów Polskatimes.pl,Naszemiasto.pl czy do gazety drukowanej - opowiada namPaweł Nowacki, który od kwietnia br. objąłstanowisko managera ds. rozwoju serwisów informacyjnych. Pierwszezmiany w redakcjach polegają na przejściu na system edycyjnyMillenium 6.0, niebawem będą mieć też miejsce szkolenia nowej formypracy. - Pierwsze efekty tych zmian widać będzie jesienią - mówinam Haftarczyk. W przyszłości chciałby on wyposażyć dziennikarzytakże w przenośne urządzenia - laptopy lub smartphone'y.

W ramach nowej strategii dotyczącej internetuPolskapresse zamierza skoncentrować się też narozwoju technologii. W zeszłym tygodniu ogłosiła, że połączyzależne od niej spółki Gratka i Sylaba w nową firmę GratkaTechnologia. Powodem utworzenia tej spółki jest chęć połączeniakompetencji związanych z technologią informatyczną, którerozproszone są w tej chwili w Gratce i Sylabie. - Firmy tewspółpracują ze sobą, ale nie wykorzystują w wystarczający sposóbsynergii - tłumaczy obecną sytuację Grzegorz Haftarczyk.

Gratka Technologia będzie mieć siedzibę wGdańsku, mieście, które jest centrum nowych technologii. -Gratka wniesie do nowej spółki własne zaplecze w postacinowoczesnego Data Center oraz doświadczenie w realizacji aplikacjidesktopowych, serwisów społecznościowych, ogłoszeniowych,informacyjnych i e-commerce. Natomiast wkład Sylaby do nowej firmyto kompetencje związane z tworzeniem aplikacji internetowych iintranetowych typu CMS, DMS i CRM oraz aplikacji wspierającychsprzedaż - opowiada nam wiceprezes Polskapresse.

Nowa spółka od strony technicznej będzie nadal utrzymywaćserwisy internetowe Gratka.pl i Alegratka.pl, ale zostaną onewciągnięte w struktury Polskapresse. Gratka Technologia pozaobsługą Grupy ma też świadczyć usługi na zewnątrz, ale Haftarczyknie podaje jeszcze konkretów dotyczących tego obszaru.

Rozwijana będzie też działalność handlowa realizowana przezSylabę w internecie, czyli księgarnia internetowa Book24.pl.sprzedającą podręczniki akademickie, przewodniki i beletrystykę,serwis prasa24.pl oferujący e-wydania gazet czy sklep internetowy zkolekcjami "Polski". Witryny te zostaną wsparte promocją w mediachnależących do wydawnictwa.

Polskapresse planuje również uruchomienie nowychserwisów internetowych. - Część użytkowników sieciniekoniecznie musiała słyszeć o naszych tytułach i serwisach. Dlanich na bazie naszego kontentu będziemy przygotowywać nowe witryny- wyjaśnia Haftarczyk. Spółka nie wyklucza również akwizycji, ale oszczegółach wiceprezes nie chce na razie mówić.

Przychody z działalności internetowej stanowiące dziś niecomniej niż 10 proc. ogólnych przychodów spółki mają wzrastać. -Trudno jednak powiedzieć w jakim tempie będzie to następować.Wkraczamy obecnie w kryzys na rynku reklamowym - podkreśla GrzegorzHaftarczyk. Dynamika przychodów Polskapresse z reklamy internetowejw I kw. br. była dodatnia.


Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse odpowiedzialnyza internet, opowiada o nowej strategii internetowej spółki -WYWIAD

Dołącz do dyskusji: Polskapresse porządkuje działalność w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl