Oszczędności w Polska Press. W weekendy bez regionalnych wydań
Polska Press Grupa wprowadzi 9 listopada br. na rynek nowe, jednolite sobotnie wydanie swoich 16 dzienników regionalnych - “Przy sobocie”. Wydawca zaoszczędzi przy braku regionalnych wydań w soboty.
Decyzja Polska Press Grupy oznacza, że znikają regionalne wydania w soboty, a tego dnia wydanie zostaje ujednolicone na cały kraj. To oznacza oszczędności dla wydawcy, ale nie wiemy, jak duże - biuro prasowe spółki do momentu publikacji tego artykułu nie odpowiedziało na pytania Wirtualnemedia.pl.
- Wprowadzamy nową jakość w weekendowej prasie. „Przy sobocie" powstało z myślą o pokoleniu silver – o osobach w dojrzałym wieku, które pozostają aktywne i ciekawe świata. Chcemy, aby nasi Czytelnicy czuli, że jest to ich przestrzeń, pełna zrozumienia i wsparcia. W ramach nowego, ujednoliconego wydania sobotniego przygotowaliśmy materiały, które dostarczają zarówno inspiracji, jak i praktycznych wskazówek istotnych w codziennym życiu. To treści, które angażują, inspirują i budują więź z Czytelnikami, umacniając jednocześnie naszą pozycję na rynku - przekazał mediom Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy.
Zmiany w Polska Press
W każdym numerze Czytelnicy znajdą zestaw artykułów na tematy związane ze zdrowiem, finansami, bezpieczeństwem, kulturą czy sportem. Nie zabraknie również krzyżówek, felietonów z poradami, przepisów kulinarnych oraz rekomendacji bezpiecznych miejsc na weekendowe wyjazdy. „Przy Sobocie” to także opowieści o życiu codziennym, rodzinie i relacjach społecznych.
Czytaj także: Kolejny menedżer z Orlenu nadzoruje Polska Press
Nowe sobotnie wydanie będzie dostępne w dziennikach regionalnych należących do Polska Press Grupy, takich jak: „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Polski”, „Dziennik Zachodni”, „Echo Dnia”, „Express Bydgoski”, „Gazeta Krakowska”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Gazeta Wrocławska”, „Głos Dziennik Pomorza”, "Głos Koszaliński", "Głos Szczeciński", „Głos Wielkopolski”, „Nowa Trybuna Opolska” i „Nowości - Dziennik Toruński”.
Według danych PBC w pierwszym kwartale 2024 roku średnia sprzedaż 22 dzienników regionalnych zmalała rok do roku o prawie 15 proc. Niektóre tytuły zanotowały spadki nawet sporo powyżej 20 proc. (wynik „Gazety Olsztyńskiej” / „Dziennika Elbląskiego” poszedł w dół o ponad połowę), zaś niewielki wzrost osiągnęły tylko „Nowiny”. Liderem pozostaje „Gazeta Pomorska”.
Dołącz do dyskusji: Nowe wydanie weekendowe gazet Polska Press