Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2015 roku były o 6 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W maju 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,15 mln spotów reklamowych, o 12,59 proc. więcej, niż w maju ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,34 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 328,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,63 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,67 proc. do 279,78 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (121,90 mln zł; spadek o 34,48 proc.) i TVP2 (113,69 mln zł; w dół o 30,17 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 61,96 mln zł i wzrostem o 22,77 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 390,60 proc. do 39,12 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
maj 2014 |
maj 2015 |
|
Polsat |
333 876 025 |
328 440 715 |
TVN |
262 284 725 |
279 777 695 |
TVP1 |
186 059 214 |
121 900 605 |
TVP2 |
162 817 685 |
113 690 467 |
Disney Channel |
50 472 228 |
61 963 112 |
TVN24 |
47 676 016 |
56 256 821 |
TV4 |
35 124 910 |
54 195 404 |
AXN |
47 689 798 |
49 631 771 |
TV PULS |
31 105 586 |
48 652 590 |
Discovery |
41 555 466 |
43 017 301 |
TVN7 |
35 362 924 |
40 922 616 |
Stopklatka |
7 974 345 |
39 122 335 |
National Geographic |
32 806 256 |
33 048 018 |
TLC |
27 652 966 |
31 832 906 |
Puls 2 |
16 462 109 |
29 653 958 |
Comedy Central |
29 127 175 |
29 537 585 |
Investigation Discovery |
26 511 647 |
29 028 861 |
Nickelodeon |
27 749 904 |
27 023 138 |
Polsat2 |
19 912 035 |
26 321 950 |
TVN Style |
16 668 757 |
26 269 018 |
W maju 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 137,34 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 130,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,35 mln zł; do góry o 31,66 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (52,73 mln zł; + 26,42 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
maj 2014 |
maj 2015 |
|
AFLOFARM |
59 513 910 |
137 339 218 |
NESTLE |
42 803 545 |
56 354 101 |
MASPEX WADOWICE |
41 712 805 |
52 734 119 |
UNILEVER |
55 595 747 |
50 854 312 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
37 045 608 |
48 917 598 |
ORANGE SA |
58 071 341 |
48 878 201 |
GRUPA ZYWIEC SA |
24 777 597 |
42 416 661 |
P4 |
29 369 427 |
42 329 777 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
7 063 832 |
41 936 039 |
PEPSICO |
24 473 933 |
40 384 597 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
30 511 392 |
38 124 255 |
HASBRO |
25 006 770 |
35 558 854 |
FERRERO |
25 959 456 |
30 685 195 |
POLKOMTEL SA |
19 709 849 |
29 538 977 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
11 225 372 |
28 332 575 |
COCA COLA |
26 729 222 |
27 553 409 |
ING GROUP |
25 442 178 |
25 957 295 |
LOREAL |
27 098 996 |
25 867 272 |
PROCTER & GAMBLE |
45 800 592 |
25 207 525 |
US PHARMACIA INC. |
13 220 400 |
23 414 406 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami