Play z pierwszym spadkiem liczby klientów, wzrostem wpływu i zysku oraz 6,4 mld zł długu
W pierwszym kwartale br. Play zanotował 1,58 miliarda złotych przychodów, a jego zysk zwiększył się o ponad 20 proc. Telekom zanotował udział w rynku na poziomie 27,6 procent, choć po raz pierwszy baza użytkowników zmniejszyła się rok do roku.
W minionym kwartale przychody operacyjne Play wyniosły ponad 1,58 mld zł, co stanowi wzrost o 9,6 proc. rok do roku. Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 872 mln zł, co stanowi wzrost o 6,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jednocześnie Play wypracował wskaźnik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem) w wysokości 564 mln zł - to wzrost o 20,8 proc. rok do roku. Obecne wyniki operatora zwiększyły jego udział w rynku o 2,1 pp., który obecnie wynosi 27,6 proc.
W raportowanym przez Play okresie jego całkowita baza abonentów zmniejszyła się o 1 proc. z 14,420 mln do 14,342 mln. Jednocześnie jednak o 18 proc. zwiększyła się liczba abonentów kontraktowych, którzy obecnie stanowią 60,5 proc. wszystkich użytkowników sieci Play.
W komunikacie Jørgen Bang-Jensen, prezes Play podkreślił, że spadek całkowitej liczby użytkowników jest związany m.in. z obowiązkiem rejestracji kart pre-paid. - - W I kw. 2017 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Mimo negatywnego wpływu na sektor, zdobyliśmy udział w rynku na poziomie ok. 27,6 proc. pod względem liczby abonentów - zaznaczył.
- W marcu 2017 r. grupa Play zrefinansowała swoje obligacje denominowane w euro, zastępując je długiem bankowym w złotówkach. Play Holding 2 S.a r.l. wraz z P4 Sp. z o.o. zaciągnęły kredyt w wysokości 6 443 mln zł. Operacja refinansowania pozwoliła nam na obniżenie naszego kosztu długu, zmniejszenie ryzyka walutowego oraz odroczenie zapadalności długu do 2022/2023 r. Ponadto, w marcu 2017 r. spółka Impera Holding S.A. (wcześniej prowadząca działalność pod nazwą Play Topco S.A.) wykupiła obligacje o wartości 415 mln euro oraz dokonała emisji obligacji Senior PIK Toggle Notes o wartości 500 mln euro. Jeżeli chodzi o działalność biznesową, odnotowaliśmy dalszy wzrost na poziomie kluczowych wskaźników finansowych - poinformował Jørgen Bang-Jensen.
Na koniec minionego kwartału T-Mobile Polska miał 10,229 mln klientów, o 1,59 mln mniej niż rok wcześniej, a liczba jego klientów prepaidowych zmalała z 5,3 do 3,53 mln. Natomiast w Cyfrowym Polsacie liczba jednostkowych usług telefonii komórkowej w modelu abonamentowym wzrosła w skali roku o 3,8 proc. do 6,78 mln, a w modelu prepaidowym - zmalała o 24,3 proc. do 2,65 mln.
Dołącz do dyskusji: Play z pierwszym spadkiem liczby klientów, wzrostem wpływu i zysku oraz 6,4 mld zł długu