Outdoor Innovation Program
W lutym b.r. Grupa Ströer zainaugurowała Outdoor Innovation Program.
Celem Programu jest poszerzanie wiedzy wszystkich osób chcących poznać kierunki rozwoju reklamy zewnętrznej w Polsce, możliwości komunikacyjne outdooru, metody badań oraz sposoby udoskonalania i podnoszenia efektywności kampanii reklamowych.
- Outdoor Innovation Program skierowany jest do praktyków reklamy, specjalistów w zakresie planowania mediów i badań, wykładowców, studentów oraz osób zarządzających kampaniami reklamowymi. Do realizacji Programu zapraszane będą czołowe autorytety w zakresie szeroko pojętych mediów zarówno z Polski jak i z zagranicy. Outdoor Innovation Program obejmować będzie wydawnictwa merytoryczne, związane z istotnymi zagadnieniami dotyczącymi reklamy zewnętrznej, organizację konferencji tematycznych, dyskusji, niekonwencjonalne wykłady i prezentacje na uczelniach, a także inicjatywy artystyczne i społeczne. Program ten jest ukoronowaniem i ostatnim wkładem budowania zaufania do outdooru. Myślę, że dzięki działaniom w ramach Outdoor Innovation Program reklama zewnętrzna będzie traktowana na równi z innymi mediami, powiedział Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce.
Kluczowym i inaugurującym elementem w ramach Programu jest wydanie pierwszej polskiej książki na temat reklamy zewnętrznej pt. „Outdoor – reklama zewnętrzna w kontekście historii i współczesności”. Książka ta, stanowi pierwsze w Polsce tak wszechstronne ujęcie tematyki reklamy zewnętrznej. Wypełnia dużą lukę w wiedzy, jednocześnie każe spojrzeć na reklamę zewnętrzną z większą dawką refleksji – mówi Jarosław Roszkowski, menedżer z Domu Mediowego Starlink.
W ramach Outdoor Innovation Program na przełomie marca i kwietnia 2006 roku zorganizowane zostaną fora dyskusyjne z udziałem ekspertów z zakresu mediów, przedstawicieli uznanych agencji badawczych, agencji reklamowych, domów mediowych oraz autorytetów ze środowisk akademickich. W czasie ich trwania poruszone zostaną tematy dotyczące: metodologii badań outdooru w Polsce, (badania nośników, badania efektywności kampanii reklamowych, badania layoutów), aspektów związanych z kreacją oraz metodami planowania kampanii reklamowych. Omawiane będą również kwestie roli outdooru jako medium regionalnego, a także miejsca reklamy zewnętrznej w zintegrowanej komunikacji marketingowej.
Ponadto w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie w zakresie wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy środowiskiem akademickim i reklamowym we współpracy z czołowymi uczelniami zorganizowane zostaną konferencje merytoryczne dotyczące outdooru. Będą to pierwsze tego typu konferencje w Polsce. Na zaproszenie Grupy Ströer wykłady i prezentacje poprowadzą czołowi specjaliści i eksperci reklamy zewnętrznej. Podczas tych wydarzeń poruszone zostaną kwestie nowoczesnych metod planowania, przygotowywania kreacji oraz realizacji i mierzenia kampanii outdoorowych. Zaprezentowane zostaną najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie nośniki, a także formy ambientowe, które w ostatnim czasie bardzo się rozwijają i okazują się niezwykle skuteczne - podano w komunikacie.
Outdoor Innovation Program jest projektem edukacyjnym, będącym pretekstem do uciekania od utartych poglądów dotyczących reklamy zewnętrznej, o której obecnie można mówić jako o tej formie komunikacji, w której jest mnóstwo przestrzeni dla kreatywności.
Dołącz do dyskusji: Outdoor Innovation Program