SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orlen ogranicza markę PGNiG. Bez zmian dla klientów?

Orlen finalizuje proces integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Zamiast marki PGNiG będzie teraz promować markę Orlen. Czy wycofa ją także w obszarze konsumenckim? - Orlen dąży do budowania tożsamości i nazewnictwa spółek z Grupy Kapitałowej pod jedną marką Orlen i koncentracji działań operacyjnych, marketingowych oraz zarządczych wokół tej marki - odpowiada biuro prasowe koncernu. 

Fot. materały praswoe PGNiG Fot. materały praswoe PGNiG

Orlen poinformował, że zmienia nazwę PGNiG Upstream Norway na Orlen Upstream Norway. To element finalizacji procesu integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Efektem ma być  poprawa efektywności operacyjnej, obniżenie kosztów oraz stabilizacja poziomu wydobycia gazu. Integratorem będzie spółka Orlen  Upstream Polska, która połączy rozproszone dotąd aktywa, przejęte przez koncern w wyniku fuzji z Grupą Lotos oraz PGNiG.

– Segment upstream jest jednym z filarów działalności Grupy Orlen. Ma istotny i pozytywny wpływ na wynik finansowy a jednocześnie odgrywa zasadniczą rolę w realizacji aspiracji strategicznych koncernu, które idą w parze z transformacją energetyczną krajowej gospodarki. Gaz ziemny – jako paliwo pomostowe – ułatwia odchodzenie od węgla i sprzyja rozwojowi odnawialnych źródeł energii, ponieważ elektrownie zasilane gazem są w stanie elastycznie stabilizować system w coraz większym stopniu oparty na źródłach zależnych od warunków atmosferycznych. Dzięki własnemu wydobyciu jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo dostaw jak i efektywną ewolucję krajowej gospodarki w kierunku neutralności klimatycznej – mówi Wiesław Prugar, członek zarządu ds. Upstream w Orlenie. 

Uporządkowana struktura

W wydanym komunikacie spółka przekonuje, że dzięki realizowanej integracji powstaje nowoczesna i sprawnie działająca organizacja o uporządkowanej strukturze i zoptymalizowanych procesach operacyjnych. Konsolidacja segmentu ma pozwolić uzyskać synergie, które przyczynią się do wykorzystywania krajowych zasobów złóż węglowodorów w najbardziej racjonalny i ekonomiczny sposób.
Obecnie wszystkie podmioty segmentu upstream Grupy Orlen prowadzą intensywne prace nad integracją zasobów, procesów, systemów i kompetencji w poszczególnych obszarach działalności poszukiwawczo-wydobywczej. Finalnym etapem tych działań będzie prawne przejęcie przez integratora wszystkich krajowych aktywów upstream w ramach Grupy Orlen, co planowane jest na w pierwszej połowie 2025 roku.

Zobacz też: PGNiG promuje eko-fakturę

“Budowanie tożsamości pod jedną marką”

Spółka PGNiG funkcjonuje też w obszarze konsumenckim - jest dostawcą gazu do gospodarstw domowych. Zapytaliśmy biuro prasowe Orlenu, czy w wyniku wprowadzanych obecnie zmian marka PGNiG zostanie wycofana z rynku konsumenckiego, a gaz do klientów indywidualnych będzie dostarczany pod marką Orlen.

“Po przeprowadzonych już dwa lata temu połączeniach spółek Orlen z PGNiG, a także Grupą Lotos, zgodnie z polityką dotyczącą jednolitej identyfikacji, Orlen dąży do budowania tożsamości i nazewnictwa spółek z Grupy Kapitałowej pod jedną marką Orlen i koncentracji działań operacyjnych, marketingowych oraz zarządczych wokół tej marki. Takie działanie nie odbiega od standardów dużych grup kapitałowych funkcjonujących na całym świecie. O szczegółach planowanych czy realizowanych projektów spółka informuje za pomocą oficjalnych kanałów komunikacji w momencie powzięcia stosownych decyzji, które podejmowane są w odniesieniu do konkretnej spółki w zależności od szeregu czynników wewnętrznych i rynkowych” - przekazał na zespół prasowy spółki. 

Dołącz do dyskusji: Orlen ogranicza markę PGNiG. Bez zmian dla klientów?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl