SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek kanałów sportowych skurczył się o 13 proc. TVP Sport najchętniej oglądany

W październiku 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Polsat Sport i Canal+ Sport. Cały rynek stacji sportowych odnotował wyraźny spadek oglądalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział TVP Sport w październiku 2021 roku wyniósł 0,84 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 11,66 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat Sport, którego udział poszedł do góry o 23,85 proc. do poziomu 0,43 proc.

Podium uzupełnia Canal+ Sport, który awansował z pozycji szóstej. Wynik stacji w październiku wyniósł 0,19 proc. Zwiększył się o 46,21 proc.

Eurosport 1 o 69 proc. w dół

Z drugiej na czwartą lokatę spadł Eurosport 1. Średni udział stacji zmalał najbardziej w zestawieniu - o 69,43 proc. do 0,19 proc.

Z kolei największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Extreme Sports, którego wynik zwiększył się o 131,58 proc. do 0,04 proc.

Rynek kanałów sportowych skurczył się o 13 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w październiku 2021 roku wyniósł 2,25 proc. Względem października 2020 roku spadek wyniósł 12,75 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju ub.r.

Extreme Sports na czele wzrostów, Eurosport 1 stracił najwięcej

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w październiku br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,74 proc., po wzroście o 18,91 proc.

Drugi był Polsat Sport (0,32 proc.; + 42,73 proc.), który awansował z trzeciej lokaty. Podium uzupełnia Canal+ Sport, który przed rokiem był piąty (0,20 proc.; + 45,52 proc.).

W tym ujęciu najwięcej też zyskał Extreme Sports (było to 182,35 proc. do 0,05 proc. udziału). Z kolei najwięcej w tej grupie stracił Eurosport 1 (73,58 proc. do 0,10 proc.).

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,02 proc. (wzrost o 1,92 proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek kanałów sportowych skurczył się o 13 proc. TVP Sport najchętniej oglądany

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek_35
TVP Sport najchętniej oglądany bo jest ogólnodostępny. Ale ma jedną z najmniej atrakcyjnych ofert.
odpowiedź
User
Danielos
Do tomek-piłeś nie pisz, taka dobra rada!
odpowiedź